مدیر کل راه و شهر سازی استان کرمانشاه خبر داد: اداره کل راه و شهر سازی...

مدیر کل راه و شهر سازی استان کرمانشاه خبر داد: اداره کل راه و شهر سازی...

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی ، مسعود شریفی گفت: در 24 ماه گذاشته علی رقم اتفاقات طبیعی از قبیل سیل ، زلزله، رانش و ... که خسارات سنگینی را به حوزه راه آورد ، و باید عملا اجرای پروژه های فعال را غیر فعال می کرد ، اما  این اداره کل با معرفی حداقل 22 پروژه مهم احداث ، بهسازی و آسفالت در حوزه های راه های اصلی از شاخصه عمرانی بالایی برخوردار بوده است.

وی تصریح کرد: بزرگراه کربلا مراحل پایانی خود را طی می کند بطوری که 8 کیلومتر قطعه 8 و 16 کیلومتر قطعه 9 و یک کیلومتر قطعه 6 به اتمام رسید و در حال حاضر از 9 کیلومتر قطعه 10 این بزرگراه هم با اجرای 8 کیلومتر آن ، در آستانه ی  اتمام و بهره برداری است.

از دیگر پروژه های تکمیلی این حوزه در مدت زمان قید شده باید به بهسازی و تعریض و آسفالت 45 کیلومتر محور جوانرود –ثلاث و کمربندی شهر جوانرود که نقش بسزایی در کاهش ترافیک شهر داشت و پروژه تثبیت ترانشه های جوانرود-ثلاث هم اشاره کرد.

مهندس شریفی افزود :  ، با توجه به حجم افزایشی هر ساله سفرهای اربعین از مسیر محور استان علاوه بر قصر شیرین در بزرگراه کربلا، به سمت استان ایلام هم  از دو پروژه احداث باند دوم اسلام آباد غرب – حمیل و حمیل –پلدختر به طول ترتیب با 25 و 27 کیلومتر ،  مجموعا 40 کیلومتر به بهره برداری رسیده است.

همچنین تکمیل کمربندی سنقر و احداث باند دوم این مسیر هم به ترتیب با 11 و 5 کیلومتر ، با پیشرفت فیزیکی بالای 90 درصد در حال انجام است.

لازم به ذکر است که باید در این حوزه به شروع عملیات اجرایی و البته روند پیشرفت پروژه های احداث باند دوم بیستون- سنقر با 30 درصد ، تقاطع غیر همسطح مجموعه تاریخی بیستون با 85 درصد ، احداث راه ارتباطی کرمانشاه-کوهدشت با 55 درصد ، تکمیل و احداث باند دوم هرسین و احداث 3 دهنه پل 25 متری بر روی آن با 25 درصد ، احداث باند دوم سه راهی کنگاور-تویسرکان با 32 درصد ، احداث راه گیلانغرب سومار با 24 درصد ، بهسازی راه سرتخت-دیزگران(صحنه) با 40 درصد ، احداث 2 کیلومتر مسیر و تکمیل پل قره سو (پل کهنه) با 5 درصد ، احداث 18 دهنه پل باکسی 3 متری در منطقه گوارپیر با 75 درصد، احداث باند دوم سه راهی نهاوند-نهاوند با 17 درصدو بهسازی محور گوآور اسلام آباد غرب با 23 درصد اشاره کرد . زمان بهره برداری از این پروژه ها در صورت تامین اعتبار در سالهای 98-99 و 1400 خواهد بود.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه

    اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات