اقدامات مناسبی در جلفا انجام شده است؛

اقدامات مناسبی در جلفا انجام شده است؛

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای شهر، علیرضا نصراصفهانی در دیدار مدیران شهری اصفهان با اسقف و رئیس شورای خلیفه‌گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران در کلیسای وانک با بیان اینکه اصفهان ۲۰۰ محله دارد که یکی از آنها جلفا است، اظهار کرد: به این محله مانند سایر محلات و حتی بیشتر از آن‌ها در خصوص وظایف مدیریت شهری نگاه می‌کنیم و افتخار ما این است که به لحاط زیباسازی و سنگ فرش و فضای سبز، اقدامات مناسبی در جلفا انجام شده است.

وی افزود: خدماتی که در این محله انجام شده بعضا بهتر از سایر محلات بوده و نتیجه دیدگاه والایی است که به انسان‌ها ورای اعتقادات آنان نگاه می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه نگاه به ارامنه در اصفهان همچون مهاجرینی نیست که یک زمانی به اصفهان آمده‌اند، تصریح کرد: قدمت حضور ارامنه در اصفهان به ۴۰۰ سال پیش بازمی‌گردد و همواره همچون دیگر شهروندان اصفهان بوده‌ و توانسته‌ایم در کنار آنان زندگی مسالمت‌آمیزی را تجربه کنیم.

وی ادامه داد: زیست مسالمت‌آمیز در کنار این افراد نشان می‌دهد که دین و آیین ما ظرفیت آن را دارد که فرهنگ و تمدن مردم را به شکلی سوق دهد که دیگر ادیان بدون هیچ مشکلی و در نهایت احترام در شهر زندگی کنند.

نصراصفهانی خاطرنشان کرد: چند سال پیش سفری به ارمنستان داشتم و در جریان آن سفر بسیار مورد احترام ارامنه قرار گرفتم وقتی علت آن را جویا شدم، می‌گفتند آنقدر شما در ایران به هم کیشان ما احترام می‌گذارید که وظیفه خود را جبران آن می‌دانیم.

وی مزیت مباحث شهری و وجود امنیت در اصفهان را شرایط مناسبی برای زندگی ارامنه در اصفهان دانست و از استقبال شورای شهر برای همکاری آن‌ها به‌ویژه ساکنان جلفا در تصمیم‌گیری‌های مربوط به طرح اصفهان ۲۰۲۰ خبر داد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر اصفهان

    منبع خبر

    شورای شهر اصفهان

    شورای شهر اصفهان یک شورای شهر در شهر اصفهان می باشد

      نظرات