نسبت به استفاده غیرمجاز از معابر عمومی برخورد قاطع و قانونی صورت می گی...

نسبت به استفاده غیرمجاز از معابر عمومی برخورد قاطع و قانونی صورت می گی...




سرپرست اجراییات شهرداری اراک ضمن تأکید بر ضرورت برخورد قاطع و قانونی با عوامل ایجاد کننده سد معبر، از رفع سد معبر، حذف زوائد بصری و تابلوهای تبلیغاتی در معابر منطقه چهار اراک در راستای اجرای پویش جهادی نگهداشت شهر اراک خبر داد.

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اراک، عابدی با تأکید بر ضرورت برخورد قاطع و قانونی با عوامل ایجاد کننده سد معبر، گفت: امروزه سد معبر به یکی از مشکلات و معضلات شهری تبدیل شده و برخی از افراد با استفاده نامتعارف و غیرمجاز از معابر عمومی و اشغال فضاها مانع از تحقق و صیانت حقوق شهروندی می‌شوند.

وی در ادامه افزود: با توجه به بند ۲ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها، ایجاد سد معبر و اشغال فضاها و استفاده غیر مجاز از آنها ممنوع و موجب مزاحمت و تجاوز به حقوق عمومی می شود و شهرداری ها موظف به رسیدگی و جلوگیری از انسداد معبر می‌باشند.

ایشان در ادامه با تأکید بر ضرورت پاکسازی و جمع آوری تبلیغات محیطی غیر مجاز در سطح شهر، تصریح کرد: در همین راستا و همچنین با توجه به ضرورت ساماندهی سیمای شهری، با دستور مهندس شفیعی شهردار اراک و با هماهنگی شهردار منطقه چهار در راستای اجرای پویش جهادی نگهداشت شهر اراک، طی چند روز اخیر اقداماتی در خصوص رفع سد معبر با جمع آوری و پاکسازی تمامی تابلوها و تبلیغات محیطی غیرمجاز ، سازه های اضافی سطح پیاده روها و حذف زوائدی از این قبیل در معابر منطقه چهار، توسط عوامل اجراییات شهرداری صورت گرفته است.

عابدی در خاتمه با اشاره به اینکه حذف و پاکسازی زوائد موجب ارتقای کیفیت سیما و منظر شهری و رفع اغتشاش های بصری در سیمای شهر می شود، گفت: در همین راستا و بر اساس قانون، ما تمامی تلاش خود را به کار خواهیم بست تا در دو ماه پایانی سال از هرگونه سد معبر معابر عمومی در سطح شهر جلوگیری نماییم.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری اراک

    منبع خبر

    شهرداری اراک

    شهرداری اراک یک شهرداری در شهر اراک می باشد

      نظرات