توسعه فضای سبز و ایجاد پارک دومنظوره پدافند غیرعامل؛ رویکرد شهرداری منطقه ۷ در سال۹۹

توسعه فضای سبز و ایجاد پارک دومنظوره پدافند غیرعامل؛ رویکرد شهرداری منطقه ۷ در سال۹۹

به گزارش امور ارتباطات منطقه ۷ شهرداری تبریز، اکبر پورخردمند در برنامه تلویزیونی تبریزیم در شبکه استانی سهند با اشاره به اهداف و دورنمای برنامه سال ۱۳۹۹ شهرداری منطقه هفت اظهار داشت: طبق رویکرد کلان شهرداری تبریز در سال آینده نسبت به توسعه فضای سبز، منطقه هفت نیز چشم انداز روشنی در این راستا داشته و تملک ۲۰ هکتار از باغات لاله را برای توسعه فضای سبز در لایحه بودجه سال ۹۹ پیش بینی شده است.

او همچنین از ایجاد پارک دو منظوره در منطقه هفت در شهرک اندیشه خبر داد و در تشریح این مهم گفت: این شهرداری در نظر دارد تا پارک ولایت دو را در وسعت ۳۵ هزار متر مربع ایجاد کرده و زمینه اسکان موقت ۲۰ هزار نفری شهروندان را در مواقع بحران فراهم آورد و از سوی دیگر شهروندان در این پارک امکان استفاده از فضای ورزشی را نیز خواهند داشت.

پورخردمند در ادامه یاداور شد: توسعه فضای سبز جزو اولویت‌های کاری شهرداری منطقه بوده و در سال ۹۸ نیز سه پارک کوهستان، شهدای مدافع حرم و خانواده را در وسعت ۷۰ هزار متر احداث کرده و درختکاری و چمن کاری در سطح وسیع عملیاتی کرده است.

او همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به چالش‌ها و مشکلات عمرانی این منطقه اشاره کرد و افزود: موقعیت توپوگرافی و بافت تبریز و کوهستانی بودن آن در منطقه هفت نمود بیشتری پیدا کرده و دفع آب‌های سطحی این منطقه یکی از چالش های اساسی است که با ایجاد کانال‌های دفع آبهای سطح در چهار فاز  اقدام کرده و این کانال‌ها آب را از آخماقیه و اندیشه به سمت جاده جمع آوری کرده و از آنجا به بیرون شهر هدایت می کند.

شهردارمنطقه ۷ از دیگر اقدامات صورت گرفته در این زمینه را اصلاح کانال دفع آب‌های سطحی از اول کسایی به سمت رسالت بوده که ۷۰ درصد آن انجام شده که پس از برودت هوا عملیات ادامه می یابد و با تکمیل آن معضل اساسی این ناحیه نیز به زودی حل خواهد شد.

پورخردمند اقدامات صورت گرفته در منطقه هفت را طی سال ۹۸ تنها محدود به فعالیت های عمرانی ندانست و به فعالیت های فرهنگی و خدمات شهری صورت گرفته نیز پرداخت و از آماده باش کامل نیروهای خدماتی در روزهای آینده باتوجه به ورود سامانه جدید بارشی به تبریز گفت و از شهروندان منطقه هفت تبریز خواست همانند همیشه همکاری لازم را برای انجام وظایف شهرداری داشته باشند.

او همچنین از شهروندان منطه هفت تبریز خواست تا از پارک کردن خودروها در حاشیه گذرها و خیابان‌های اصلی اجتناب کنند تا برف روبی با سهولت صورت پذیرد و حدالامکان از تردد با خودرو در بارش شدید برف خودداری کنند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات