بكارگيري تجهيزات پيشرفته در كارخانه توليد كود آلي

بكارگيري تجهيزات پيشرفته در كارخانه توليد كود آلي

محمد صادقي در گفت و گو با خبرنگار ايمنا اظهار كرد: تعداد چهار دستگاه سرند دوار جهت استفاده در خطوط پردازش جديد كارخانه پردازش پسماند و پالايش كود آلي ساخته شده است.

وي افزود: اين كار با استفاده از توان بخش خصوصي و صنعتي استان انجام و طراحي اين مدل سرند به طور كامل توسط كارشناسان دفتر فني و مهندسي كارخانه و بر اساس تجربه حداقل 20 سال كار با اين تجهيزات انجام شده است.

سرپرست سازمان مديريت پسماند شهرداري اصفهان ادامه داد: از جمله مهمترين مزاياي اين نوع سرند نسبت به سرندهاي قبلي افزايش سطح جداسازي آن است كه اين موضوع باعث ماندگاري بيشتر پسماند داخل سرند شده و در نتيجه قابليت جداسازي آن افزايش مي‌يابد همچنين وزن آن در مقايسه با سرندهاي قبلي كاهش يافته كه اين موضوع علاوه بر صرفه جويي در هزينه‌هاي ساخت، هزينه‌هاي تعمير و نگهداري آن را نيز كاهش مي‌دهد.

صادقي تصريح كرد: در طراحي اين مدل سرند از نرم افزارهاي پيشرفته طراحي و تحليل‌هاي مكانيكي استفاده شده به طوري كه با شبيه سازي، نقاط بحراني تمركز تنش سرند در حين كار شناسايي و نسبت به مقاوم سازي آن اقدام شده است.

وي با تأكيد بر اينكه استفاده از مواد فلزي مناسب جهت افزايش عمر سرند از ديگر مزاياي توليد اين دستگاه است، افزود: هزينه طراحي و ساخت اين مدل سرند بالغ بر چهار ميليارد ريال به ازاي هر دستگاه است.

سرپرست سازمان مديريت پسماند شهرداري اصفهان با اشاره به ساخت دو دستگاه اسلت كانواير جهت استفاده در خطوط پردازش گفت: طراحي آن با استفاده از توان دفتر فني سازمان و ساخت آن از طريق بخش خصوصي و صنعتي استان انجام شده است.

وي با بيان اين كه هزينه طراحي و ساخت اين تجهيزات بالغ بر دو ميليارد ريال به ازاي هر دستگاه است، گفت: اين تجهيزات جهت انتقال پسماند بسته بندي شده از سالن دريافت به داخل كيسه بازكن استفاده مي‌شود و از جمله مهم‌ترين مزاياي آن كاهش توان مصرفي، كم شدن استهلاك دستگاه و در نتيجه كاهش هزينه‌هاي تعمير و نگهداري آن و افزايش طول عمر، كاهش قيمت تمام شده به سبب استفاده از قطعات استاندارد و قابليت تنظيم دور دستگاه است.

صادقي با بيان اينكه سيستم كنترل تمامي تجهيزات خطوط پردازش به اتوماسيون صنعتي با تابلوهاي فرمان جديد تجهيز شده است، افزود: مهمترين مزاياي اين تابلوها شامل استفاده از سيستم‌هاي كنترلي برنامه پذير جهت مانيتورينگ كردن فرآيند پردازش، رصد لحظه به لحظه عملكرد تجهيزات، ثبت و گزارش گيري از تمام رخدادها، استفاده از اينورتر (درايو راه انداز الكتروموتور) به جاي سيستم‌هاي كنتاكتوري به منظور افزايش بازدهي الكتروموتورها و امكان كنترل دقيق بر سرعت عملكرد تجهيزات خطوط است.

وي اظهار كرد: افزايش ايمني خط و در نتيجه كاهش احتمال بروز آسيب‌هاي ناشي از نبود مسائل ايمني، صرفه جويي در مصرف انرژي و كاهش هزينه‌هاي تعمير و نگهداري از ديگر مزاياي اين سيستم كنترلي است.

صادقي استفاده از اين امكانات پيشرفته را گامي ارزشمند در راستاي بهبود كيفيت مديريت پسماند، افزايش خلوص انواع پسماندها به دليل بهبود جداسازي و ارتقاي كيفيت كود آلي توليدي دانست.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اصفهان

    منبع خبر

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان یک شهرداری در شهر اصفهان می باشد

      نظرات