عملیات اجرایی ساماندهی خیابان امام خمینی‌(ره) آغاز شد

عملیات اجرایی ساماندهی خیابان امام خمینی‌(ره) آغاز شد

به گزارش روابط عمومي سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين؛ رشوند‌آوه گفت: قرار گرفتن خیابان امام خمینی‌(ره)، به عنوان یکی از اصلی‌ترین معابر مرکز شهر، در کنار بازار، دولتخانه صفوی و سبزه‌میدان و مسجد النبی، سبب شده این خیابان دارای هویت اقتصادی، اجتماعی، تاریخی، فرهنگی و گردشگری ویژه‌ای باشد.

وی افزود: در مجاورت خیابان امام خمینی‌(ره) که یکی از قطعات اصلی پازل محور گردشگری تاریخی- فرهنگی قزوین است، عناصر شاخص و با ارزش شهری مانند مسجد النبی (ص)، مجموعه فرهنگی و تاریخی سعدالسلطنه، خیابان عبید زاکانی، سرای گلشن، پاساژ ساربان‌ها و... وجود دارد که اهمیت و نیاز به توجه بیش از پیش به این معبر را آشکار می‌کند.

مدیرعامل سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين گفت: ساماندهی خیابان امام خمینی (ره) با هدف ارتقای کیفی فضای شهری، اولویت حضور افراد پیاده، ساماندهی ترافیک خودروها، کاهش آلودگی‌های محیطی، ساماندهی و احیای بدنه‌های شهری، رونق گردشگری، افزایش حس تعلق شهروندان به فضا و ... در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: با توجه به وجود مسائل مختلف در خیابان امام خمینی (ره) مانند تداخل حرکت سواره و پیاده به دلیل عرض کم پیاده‌روها، فرسودگی‌ بناها و تجهیزات شهری مانند لوله‌های فاضلاب و کابل‌های برق، نبود روشنایی کافی در طول شب، نبود مبلمان شهری، انتشار بوی نامطبوع و...، مذاکراتی با دستگاه‌های خدمات‌رسان مانند اداره آب و فاضلاب و شرکت توزیع نیروی برق صورت گرفته تا نسبت به ساماندهی تاسیسات موجود و رفع نیازهای آتی اقدام نمایند.

این مقام مسئول با بیان اینکه در ماه‌های اخیر دستگاه‌های خدمات رسان، تجهیزات را به روزرسانی کرده‌اند‌ و زمینه آغاز عملیات اجرایی ساماندهی پیاده‌روی شمالی این خیابان فراهم شده است، گفت: در اولین مرحله از فاز اول عملیات اجرایی این پروژه، لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی از سبزه‌میدان تا خیابان عبید زاکانی به طول بیش از ۲۰۰ متر انجام شده است.

وی اضافه کرد: در مرحله بعد از این فاز پروژه، لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی از خیابان عبید زاکانی تا چهارراه بازار و جدول‌گذاری این مسیر، خاکبرداری و بتن‌ریزی پیاده‌روی شمالی در دست اقدام قرار خواهد گرفت.

لازم به ذکر است؛ طول خیابان امام خمینی (ره) ۵۴۰ متر و فضای مربوط به فاز اول پروژه ساماندهی این خیابان دارای ۳۲۰ متر طول و ۱۷۰۰ متر مربع مساحت است و سنگ‌فرش پیاده‌روی شمالی حدفاصل سبزه‌میدان تا کوچه شهیدان محمودیان (کوچه کفش ملی) در دستور کار اجرایی سازمان نوسازی و بهسازی شهر تا پایان سال جاری قرار دارد.

پایان پیام.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری قزوین

    منبع خبر

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین یک شهرداری در شهر قزوین می باشد

      نظرات