سی و پنجمین مجمع عمومی اتحادیه اتوبوسرانی های شهری کشور در کرمان برگزار شد

به میزبانی سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرمان:

سی و پنجمین مجمع عمومی اتحادیه اتوبوسرانی های شهری کشور در کرمان برگزار شد

مدیرعامل اتحادیه اتوبوسرانی های شهری کشور گفت:این اتحادیه یکی از مجموعه هایی است که از مدیران عامل سازمان های اتوبوسرانی و سازمان های حمل و نقل بار و مسافر تشکیل شده است و زیر نظر وزارت کشور فعالیت می کند.

  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید bus keshvari.jpg
  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید bus keshvari1.jpg
  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید bus keshvari2.jpg
  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید bus keshvari3.jpg
  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید bus keshvari4.jpg

به گزارش پایگاه خبری کرمان آنلاین، دکتر مسلم خانی، در سی و پنجمین مجمع عمومی اتحادیه اتوبوسرانی های شهری کشور که امروز در کرمان برگزار شد، افزود: این اتحادیه به منظور پشتیبانی،سیاست گذاری و بازرگانی  و تدوین برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت در حوزه حمل و نقل عمومی فعالیت دارد و همچنین به عنوان رابطی بین سازمان های حمل و نقل و دولت عمل می کند و مسایل و مشکلات سازمان ها را به دولت منعکس می کند.

وی در ادامه  با اشاره به اینکه ناوگان اتوبوسرانی،ناوگانی فرسوده است،افزود: متاسفانه ناوگان اتوبوسرانی شهری کشور،۷۰ درصد فرسودگی دارد و اتوبوس هایی که باید ۱۰ سال در چرخه حمل و نقل،فعالیت کنند،حدود ۱۳ یا ۱۴ سال هم استفاده می شوند.

مسلم‌خانی تصریح کرد: در این راستا اتحادیه از طریق وزارت کشور پیگیری های لازم را در جهت بازسازی و نوسازی ناوگان انجام داده است و مقرر شد که جهت خرید اتوبوس،از طریق بانک مرکزی تسهیلات ریالی در نظر گرفته شود و همچنین در بحث بازسازی ناوگان نیز از طریق صندوق کارآفرینی امید،تسهیلاتی به شهرداری ها و سازمان های حمل و نقل،پردخت شود.

رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور نیز در این نشست،با اشاره به اهمیت حوزه حمل و نقل،گفت: فعالیت حوزه های اتوبوسرانی و تاکسیرانی شهری باید به گونه ای باشد که بستر مناسب برای ارائه خدمات لازم و متناسب با نیاز جامعه هدف فراهم شود.

جمالی نژاد افزود: نقش اتحادیه به عنوان حلقه ارتباطی سازمان های حمل و نقل با مجموعه وزارت کشور،بسیار مهم و کاربردی است.

شهردار کرمان نیز در این نشست ،یکی از معیارهای تبدیل شهرها به کلانشهر را مبحث جمعیت عنوان کرد و گفت: قطعا برای این که به کلانشهر برسیم،لازم است که در حوزه های مختلف شهری نظام توسعه پایدار داشته باشیم.

سید مهران عالم زاده یکی از حوزه های بسیار مهم در شهرهای بزرگ را حوزه حمل و نقل عمومی عنوان کرد و افزود: اگر این حوزه مورد توجه جدی و اساسی قرار نگیرد،آسیب‌های جبران ناپذیری به شهرها می رسد.

وی ادامه داد: اگر امروز به مبحث توسعه حمل و نقل عمومی و به روز بودن آن توجه نکنیم ناگزیر می شویم که که اقدامات عمرانی پرهزینه ای از قبیل احداث تقاطع ها،اجرای پل‌ها،زیرگذر ها و روگذرها و... را در شهرها اجرا کنیم که اینها بحشی از مواردی است که به دلیل بی توجهی به حوزه حمل و نقل عمومی در زمان مقرر و لازم بوجود می آید.

وی تصریح کرد: در این راستا یکی از ارکان مهم حوزه حمل و نقل عمومی،سازمان های حمل و نفل بار و مسافر شهرداری هستند که باید در جهت ارتقای سطح کیفی خدمات آنها تلاش کنیم.

گفتنی است در این مجمع مدیران عامل بیش از یکصد سازمان اتوبوسرانی و حمل و نقل بار و مسافر کشور شرکت داشتند.

مریم ایرانمنش

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات