بهای شارژ در برج‌های شهرک‌غرب تهران

بهای شارژ در برج‌های شهرک‌غرب تهران

www.BanaNews.irبرج‌های مسکونی شهرک‌غرب که نیمی از آنها عمری معادل مدت زمان شکل‌گیری این منطقه دارند، برای سکونت دارای شرایط خاصی هستند که مهم‌ترین آن شارژ ماهانه‌ای است که ساکنان باید پرداخت کنند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) در این برج‌ها که برخی آنها را نماد شهرک‌غرب می‌دانند، هزینه ماهانه‌ای که هر خانوار باید در طول ماه برای خدمات مشترک برج بپردازد به دو شکل محاسبه می‌شود.

در شکل اول خانوارها به‌صورت ثابت ۲۰۰ هزار تومان در ماه برای شارژ ساختمان پرداخت می‌کنند، اما در شکل دوم، شارژ براساس مساحت واحدهای مسکونی محاسبه می‌شود به این صورت که به ازای هر مترمربع، مبلغ ۱۰۰۰ تومان در نظر گرفته می‌شود و برای واحد ۱۵۰ متری، هزینه ماهانه ۱۵۰ هزار تومان محاسبه می‌شود و برای واحد‌های ۱۷۰ تا ۲۰۰ متری نیز به اندازه متراژ، این هزینه‌ در نظر گرفته می‌شود.

ارقامی که ساکنان این برج‌ها در ماه برای شارژ پرداخت می‌کنند حداقل ۴ برابر مبلغی است که ساکنان آپارتمان‌های ۴ طبقه در شهرک‌غرب می‌پردازند که علت آن به مساحت بالای فضاهای غیرمسکونی در برج‌ها مربوط می‌شود.

در برج‌های شهرک‌غرب مساحت مشاع (بخش‌هایی از مجموعه شامل پارکینگ، فضای سبز، لابی مجتمع، پیاده‌روها، پارک و فضای مخصوص کودکان) به قدری زیاد است که برای نگهداری آن کارگران خدماتی در دو شیفت مشغول به کار هستند که همین باعث افزایش شارژ ساکنان می‌شود.

به گزارش بنانیوز به نقل از دنیای‌اقتصاد، قیمت خرید هر مترمربع از واحدهای مسکونی برج‌های شهرک‌غرب بالای ۳ میلیون تومان است که این رقم برای برج‌های نوساز از ۶ میلیون تومان هم فراتر می‌رود. در تصویری که از سامانه «ایران‌فایل» گرفته شده، مشخصات یکی از همین واحدهای مسکونی که در برج ۱۸ طبقه قرار دارد، برای فروش اعلام شده است. مالک این واحد، قیمت پیشنهادی فروش را متر مربعی ۴ میلیون تومان اعلام کرده که از نظر این سامانه، این قیمت با توجه به عمر ۲۴ ساله برج، گران ارزیابی شده و به رنگ قرمز نمایش داده شده است.

    نظرات