عملیات ساخت آزادراه تهران - هراز کلید خورد

عملیات ساخت آزادراه تهران - هراز کلید خورد

پروژه ساخت آزاد راه تهران به هراز به طول ۱۳ کیلومتر و با اعتباری معادل ۸۰۰ میلیارد ریال آغاز شد.www.BanaNews.ir

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) این پروژه که پیش‌بینی می‌شود دو سال زمان برای ساخت آن صرف شود توسط وزارت راه و شهرسازی و بانک مسکن و سازمان توسعه راه‌های ایران ساخته خواهد شد و مسافران تهران شمال را از ترافیک شهرهای بومهن و رودهن نجات خواهد داد.

در افتتاحیه ساخت این آزادراه که با حضور وزیر راه و شهرسازی و استانداری تهران همراه بود خبر اتصال آزادراه تهران- پردیس از سمت جنوب بومهن نیز اعلام شد. در همین خصوص قراراست آزادراه کنارگذر شمالی بومهن- رودهن نیزبا تونلی ۱۶۰۰ متری به بهره‌برداری برسد. وزیر مسکن و شهرسازی در این مراسم گفت:ساخت ۱۵ هزار کیلومتر شامل یک هزار کیلومتر راه آهن، ۲۲۰ کیلومتر آزادراه، ۴ هزار کیلومتر راه اصلی، ۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی، ۲ هزار و ۶۰۰ کیلومتر بزرگراه، ۱۵ طرح فرودگاهی و ۱۰۰ پروژه بندری را مبنای کار وزارت راه و شهرسازی در سال جهاد اقتصادی قرار داده‌ایم.

همچنین مرتضی تمدن، استاندار تهران در حاشیه آغاز عملیات اجرایی اتصال بزرگراه تهران- پردیس به محور هراز و فیروزکوه از ساماندهی ترافیک دو شهر بومهن و رودهن با پایان گرفتن دو طرح کمربندی شمالی و جنوبی آزادراه تهران- پردیس خبر داد. وی با اشاره به مشکلات موجود در ترافیک شهرهای بومهن و رودهن خاطرنشان کرد: مسافران در حال گذر به نواحی شمالی کشور پس از عبور آزادراه تهران- پردیس در ترافیک شهرهای بومهن و رودهن گرفتار شده و گرفتاری مردم این شهر را نیز رقم می‌زنند. تمدن طرح‌های راهسازی حوزه شرق استان تهران را مناسب ارزیابی کرد و افزود: طرح‌های در حال اجرای راهسازی در حوزه شرق استان تهران وضع مسافرت در این مناطق رامناسب خواهد ساخت. استاندار تهران تصریح کرد: مردم می‌توانند پس از عبور آزادراه تهران-پردیس با استفاده از کمربندی در حال اجرای شمالی بومهن به هراز و سپس با ورود به تونل در حال ساخت مشاء به استان همجوار برسند.

 

 

    نظرات