رفع مشکل تأمین آب شرب مجتمع 20 روستایی موانا شهرست...

رفع مشکل تأمین آب شرب مجتمع 20 روستایی موانا شهرست...

رفع مشکل تأمین آب شرب مجتمع 20 روستایی «موانا» شهرستان ارومیه

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی ارومیه، از رفع مشکل افت فشار و قطعی آب در مجتمع «موانا» این شهرستان خبر داد.

سیدمهدی عصمت ساعتلو با بیان اینکه بدلیل از کار افتادگی یکی از الکتروپمپ های ایستگاه پمپاژ میانی روستای ارزین، تأمین آب شرب قریب به هفت هزار نفر از اهالی، با مشکل جدی مواجه شده بود، اظهار داشت: در کنار این موضوع، کوهستانی بودن محل ایستگاه پمپاژ همراه با بارش شدید و ارتفاع قابل توجه برف، همچنین وزن 800 کیلوگرمی الکتروپمپ، دسترستی به آن، جهت حمل و تعویض الکتروپمپ معیوب را غیر ممکن نموده بود به نحوی که به رغم تلاش چندین باره، این کار میسر نگردید.

وی با اعلام اینکه در پی این موضوع، ضمن تشکیل جلسه مدیریت بحران در امور آب و فاضلاب روستایی، نسبت به بررسی راهکارهای ممکن و جایگزین تأمین آب شرب اقدام شد، افزود: بر اساس راهکارهای پیشنهادی، راه اندازی ایستگاه پمپاژ سرچاهی پروژه نیمه کاره مجتمع انبی، در دستور کار قرار گرفت و مقرر شد در کمترین زمان ممکن نسبت به تجهیز و راه اندازی آن اقدام  تا بخش قابل توجهی از نیاز آبی مجتمع موانا، از طریق آن چاه تأمین گردد.

وی گفت: ارتفاع برف و باتلاقی بودن جاده دسترسی چاه انبی بدلیل وجود آب های زیرسطحی، عملاً استفاده از ماشین آلات سنگین راهسازی و جرثقیل برای نصب الکتروپمپ ها را منتفی کرده بود که در این راستا تجهیزات مورد نیاز در مسیر یک کیلومتری، توسط پرسنل شرکت و بصورت دستی به محل منتقل شدند.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی ارومیه با تقدیر از تلاش های پرسنل شرکت در انجام چنین ماموریت سخت و سنگین اظهار کرد: محدودیت های حاکم، تفکر کارایی را سبب شد و تلاش بی منت پرسنل، در به بار نشستن آن از هر عمل دیگر و به کار بردن تجهیزات و ماشین آلات، موثرتر واقع شد.

خاطرنشان می سازد؛ مجتمع آبرسانی «موانا» آب شرب مورد نیاز 20 روستا با یک هزار و 600 خانوار و هفت هزار نفر جمعیت ساکن در آن را تامین می کند.

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب روستایی استان آذربایجان غربی

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان آذربایجان غربی

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان آذربایجان غربی

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان آذربایجان غربی یک شرکت در شهر ارومیه می باشد

      نظرات