اصلاح نگرش جامعه شرایط معلولان را بهبود می‌بخشد

اصلاح نگرش جامعه شرایط معلولان را بهبود می‌بخشد

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر، کوروش محمدی در پنجاه و ششمین نشست از سلسله نشست‌های هم اندیشی اصفهان فردا با حضور جمعی از شهروندان دارای معلولیت با شهردار اصفهان و جمعی از مدیران شهری برگزار شد، با اشاره به پیگیری های ویژه امور افراد دارای معلولیت، اظهار کرد: کارگروهی در شورای شهر دراین  زمینه تشکیل شده و در این کارگروه مطالبات این افراد با حضور نماینده سازمان بهزیستی و سایر سازمان‌های مرتبط که به لحاظ سازمانی نسبت به معلولان وظیفه دارند پیگیری شد.

وی تصریح کرد: مدیریت شهری در این دوره عمل گرایانه وارد شده تا از برگزاری جلسات مکرر جلوگیری شود. با وجود اقدامات خوبی که برای افراد دارای معلولیت انجام شده باز هم اقدامات بسیاری لازم است که انجام شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: آن میزان که معلول فکری در جامعه داریم افراد دارای معلولیت در جامعه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه اندیشه ای که شهرها را اینگونه ساخته و نظام خدماتی اجتماعی ناقص را در جامعه ایجاد کرده معلول است، گفت: اگر نگرش جامعه نسبت این افراد اصلاح شود بسیاری از امور افراد دارای معلولیت خود به خود حل می شود.

محمدی اضافه کرد: با ایجاد فرهنگسرای افراد دارای معلولیت مخالف هستم اما با مناسب سازی همه فرهنگسراها موافقم، همه فرهنگسراها باید مناب سازی شود تا یک معلول بتواند از همه این امکانات به درستی استفاده کند.

وی با اشاره به حمل و نقل عمومی و مقررات طرح جامع لایحه خدمات حمایتی معلولان، افزود: در خصوص مباحث مربوط به اتوبوسرانی، اتوبوس برای پنج گروه از جمله معلولان شدید رایگان شده و اقدامات مربوط به این کار در حال انجام است، برای مناسب سازی اتوبوس‌ و بی آر تی نیاز به انجام اقدامات لازم وجود دارد، ضروری است این موارد در بودجه سال آینده دیده شود تا در سال ۹۹ شاهد حضور همه اتوبوس‌های مناسب سازی شده باشیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در قانون حمایت از معلولان ماده واحده‌ای تحت عنوان سه درصد استخدام افراد دارای معلولیت وجود دارد و همه دستگاه‌ها موظف هستند که سه درصد پرسنل خود را به معلولان اختصاص دهند.

وی ادامه داد: خدمات شهری مشاغلی دارد که برخی معلولان می‌توانند در حوزه خدمات شهری در مباحث فرهنگی و ارتباطی و ... به کار گرفته شوند، این موضوع نیاز به دستور شهردار و جمع بندی‌ها در کارگروه‌های تشکیل شده برای این امور دارد.

محمدی تاکید کرد: به همه مناطق اعلام شده تا مناسب سازی سرویس های بهداشتی سطح شهر دیده شود. ورودی پارک ها نیز باید مناسب سازی شود تا در سال ۹۹ با اعتباری که برای همه سرویس های بهداشتی دیده شده شاهد بهبود این وضعیت باشیم.

وی  اضافه کرد: باید به سمت ایجاد بازیکده ویژه بچه های معلول برویم تا در سال ۹۹ شاهد اتفاقات خوب برای جامعه معلولان باشیم.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر اصفهان

    منبع خبر

    شورای شهر اصفهان

    شورای شهر اصفهان یک شورای شهر در شهر اصفهان می باشد

      نظرات