تخلفات منابع آبی یکی از عوامل ایجاد فرونشست دشت های استان تهران...

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران، تخلفات منابع آبی را یکی از مهم ترین عوامل ایجاد فرونشست دشت های استان تهران عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، "سید حسن رضوی" با بیان این مطلب که ۴۵ هزار حلقه چاه و ۵ هزار قنات و چشمه در استان تهران داریم، اظهار کرد: ۲.۷ میلیارد متر مکعب در سال از این طریق از منابع آب زیرزمینی استفاده می شود .

رضوی در راستای جلوگیری از گستردگی فرونشست در استان تهران گفت:حتی اگر برنامه جدیدی در این راستا نداشته باشیم، مهم این است که اشتباهات گذشته را تکرار نکنیم .

وی افزود: متاسفانه در هر دهه تصمیماتی گرفته شد که نه تنها مشکلات قبلی را حل نکرده بلکه مشکلی به مشکلات ما اضافه کرده است .

وی با بیان اینکه نگاه ترحمی که از گذشته به بخش کشاورزی داشتیم با این رویکرد که کشاورز می بایست آب در اختیار داشته باشد تا محصول تولید کند اشتباه بوده است، تصریح کرد: این امر  موجب شده است که امروز در این شرایط قرار گیریم .

رضوی در ادامه با اشاره به این که سیستم آبیاری کشاورزی در برخی از نقاط اصلاح شده اضافه کرد: با وجود این اصلاح، اما در عوض کشاورزی را توسعه داده ایم در حالی که  باید توسعه گرایی را در بخش کشاورزی محدود و اشتباهات گذشته را تکرار نکنیم .

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کاشت چمن در اکثر فضای سبز شهری عنوان کرد: در بیشتر کشورهای توسعه یافته که منابع آبی محدودی دارند به جای کاشت چمن از شن های رنگی استفاده می کنند .

وی در پایان خاطر نشان کرد: پدیده فرونشست یک موضوع ملی است که همگان در قبال آن مسوولیت دارند .

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای تهران

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای تهران

    شركت آب منطقه‌ای تهران یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات