محیط زیست یک تفکر است / یکی از دلایل اصلی تخریب محیط زیست عدم آموزش های محیط زیستی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، جشنواره ملی آموزش محیط زیست و آیین رونمایی از نماد آموزش محیط زیست صبح روز یکشنبه ششم بهمن ماه در محل دانشگاه پیام نور برگزار شد.

در این همایش کیومرث کلانتری معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست، ضمن تشکر از برگزاری این جشنواره در خصوص اهمیت محیط زیست گفت: امروز محیط زیست وزن دیگری پیدا کرده است و وزن آن یعنی سلامتی جامعه، همه اتفاقات طبیعی و بلا های به وجود آمده در دنیا  تولید گاز های گلخانه ای، تخریب لایه ازون و نابودی تنوع زیستی مصداق اهمیت و وزن محیط زیست است.

کلانتری در خصوص وضعیت محیط زیست کشور این گونه گفت: کشور ما هم  از نظر محیط خیلی شکننده است، این کشور از نظر آب و جنگل فقیر است و یک سوم متوسطه جهانی را دارا است.

کلانتری تصریح کرد: در کشور باید منابع را مدیریت کرد و الگو های مصرفی را تغییر داد در عین حال باید تعادل محیط زیستی را رعایت کرد.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص رویکرد های محافظت از محیط زیست در دنیا گفت: در حال حاضر محیط زیست در دنیا با دو رویکرد فرماندهی و مشارکتی  انجام می‌شود، رویکرد فرماندهی انسان را از محیط زیست جدا می کند اما در رویکرد مشارکتی که یک رویکرد علمی است، مردم در حفظ محیط زیست شریک و نیازمند آموزش و آگاهی هستند.

کیومرث کلانتری تصریح کرد: محیط زیست یک فرآیند تفکری است نه دستوری، محیط‌زیست را باید فهمید و درک کرد، آنچه که امروز ما تحت عنوان تخریب محیط زیست به آن رسیده ایم، بیشتر به دلیل عدم آموزش محیط زیست بوده است.

کلانتری در خصوص ارائه خدمات آموزش محیط زیستی این سازمان تصریح کرد: بسته های  آموزش محیط زیست حتی در مهد های کودک در دسترس کودکان است و در دیگر مقاطع تحصیلی هم، مشکلات محیط زیستی در کتب  درسی ذکر شده و کتاب انسان و  محیط زیست مدون شده است.

کلانتری ادامه داد: آموزش محیط زیست در دانشگاه ها باید اجباری شود، زیرا ما همه در برابر محیط زیست و حفاظت آن مسولیم و کار یک سازمان به نام محیط زیست نیست.

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات