بررسی لایحه بودجه پیشنهادی سازمان های فضای سبز و حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ساری

بررسی لایحه بودجه پیشنهادی سازمان های فضای سبز و حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ساری

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر ساری، در این جلسه که صبح یکشنبه 6 بهمن ماه 98 در تالار جلسات شورا برگزار شد، کلیات بودجه سازمان های سیما، منظر و فضای سبز شهری و حمل و نقل بار و مسافر مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

کوروش یوسفی ساداتی رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر ساری و نماینده این شورا در سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری گفت: سازمان فضای سبز با وسعت کارکرد و سطح خدمات دهی زیاد بخش مهمی از وظایف مدیریت شهری را بر عهده دارد که کاهش مشکلات و موانع پیش روی آن از طریق تصویب بودجه ای مناسب و کارشناسی شده ضرورت دارد.

وی همچنین در خصوص سازمان حمل و نقل بار و مسافر نیز گفت: خانواده بزرگ رانندگان تاکسی با توجه به خدمات مستقیمی که به شهروندان ارائه می دهند درخور توجه ویژه هستند و لذا بودجه این سازمان نیز باید با در نظر گرفتن تمامی جوانب بصورت دقیق بررسی و به تصویب برسد.

علیجان شمشیربند: باید به مشکلات رانندگان مظلوم تاکسی رسیدگی شود

علیجان شمشیربند رئیس شورای اسلامی شهر ساری نیز در جلسه کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه رانندگان تاکسی جایگاه بسیار حساسی در مجموعه مدیریت شهری دارند، گفت: این رانندگان اغلب مظلوم واقع شده اند لذا باید برای حل مشکلات آنها اقدامات اساسی صورت پذیرد.


وی همچنین تعیین تکلیف نیروهای روزمزد سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ساری را خواستار شد.

فرامرز نقیبی: عدم تعیین تکلیف نیروهای روزمزد به سازمان سیما، منظر و فضای سبز ضربه می زند

فرامرز نقیبی عضو شورای اسلامی شهر ساری در این جلسه با انتقاد از عدم تعیین تکلیف نیروهای روزمزد بکارگیری شده در سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری این موضوع را برای سازمان آسیب زا دانست.

وی افزود: نیروهای روزمزد در این سازمان باید هرچه سریعتر تعیین تکلیف شوند. اگر این امر تا یک هفته آینده انجام نشود به شخصه به بودجه سازمان رأی نخواهم داد و تلاش می کنم این بودجه به تصویب شورا هم نرسد.

نقیبی با بیان اینکه تعداد نیرو های شاغل در شهرداری فراتر از حد نیاز می باشد، اذعان داشت: این نیروها علاقه دارند کار کنند اما شرح وظیفه ای برایشان تعریف نشده لذا بر تداوم جدیت شهرداری در عدم جذب نیروهای جدید تأکید دارم.

سید مسعود مدینه: شهرداری باید نیروهای روزمزد را بصورت نسبی تقلیل دهد

سید مسعود مدینه عضو شورای اسلامی شهر ساری خواستار تقلیل نیروهای روزمزد شاغل در شهرداری ساری بصورت نسبی شد.

وی با بیان اینکه قانون بصورت واضح چگونگی بکارگیری و شرح وظایف نیروهای روزمزد را مشخص نموده گفت: این نیرو ها در زمان های اضطراری مورد استفاده قرار می گیرند و با توجه به وظایف ذاتی شهرداری، استفاده از آنها در این نهاد قانونی است.

مدینه لزوم اتخاذ تدابیر لازم برای بکارگیری صحیح نیروهای روزمزد را مورد توجه قرار داد و گفت: باید تدبیری از سوی مدیران عامل سازمان هایی که چنین نیروهایی را تحت مدیریت شان دارند اندیشیده شود تا شاهد هجمه های اجتماعی علیه شهرداری در این زمینه نباشیم.

وی در خصوص اینکه یکی از اعضای شورا خواستار تقلیل ضرب الاجلی نیروهای روزمزد شهرداری شد، گفت: با توجه به آماری که ارائه شد حدود 150 نیروی روزمزد در سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری حضور دارند که معتقدم با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و فرا رسیدن سال جدید نباید در خصوص تقلیل این نیروها بصورت یکجا اقدام نمود و باید به صورت نسبی و به تدریج این کاهش نیرو انجام شود.

عضو شورای اسلامی شهر ساری همچنین در خصوص سازمان حمل و نقل بار و مسافر نیز اذعان داشت: با توجه به اینکه مخاطبین این سازمان رانندگان تاکسی هستند و آنها نیز با شهروندان ارتباط مستقیم دارند، بنابراین رابطه سازمان با تاکسیرانان باید پدر و پسری باشد تا به تبع آن کیفیت خدمت رسانی به مردم بهتر شود.

مدینه ارائه تسهیلات و اجرای طرح های تشویقی برای رانندگان تاکسی به طُرُق مختلف را یکی از راهکارهای مهم در راستای ترغیب آنها برای خدمت رسانی بهتر به شهروندان عنوان کرد و گفت: سازمان برای هر راننده تاکسی برای یکبار در سال هم که شده باید تسهیلاتی در نظر بگیرد.

سعید نجاریان: ارتقاء آسانسوری جایگاه های افراد در شهرداری باید از بین برود

سعید نجاریان عضو شورای اسلامی شهر ساری در این جلسه با انتقاد از رویه ارتقاء نیروهای شهرداری گفت: متأسفانه این ارتقاء جایگاه ها بصورت آسانسوری انجام می شود در حالیکه افراد باید پله به پله مراتب را طی کنند.

وی در خصوص وضعیت نیرو های روزمزد سازمان های تابعه شهرداری نیز گفت: بکارگیری این نیروها تعهد نابجا برای شهرداری ایجاد کرده است مضافاً اینکه اکثر نیروهای روزمزد سازمان فضای سبز که در حاشیه خیابان ها مشغول به خدمت هستند، در معرض خطر تصادف با خودروها قرار دارند و در صورت بروز چنین اتفاقی، عواقب ناخوشایندی برای مسئولان سازمان دربر خواهد داشت.

نجاریان با انتقاد از تصمیمات تبعیض آمیز در تبدیل وضعیت نیروهای روزمزدی به شرکتی در شهرداری تصریح کرد: مراجعات متعددی به ما شده که عنوان نموده اند نیرویی که کمتر از یکسال روزمزد بوده شرکتی شده اما نیرویی با سابقه 6 ساله همچنان روز مزد است. باید لیستی از سوابق نیرو ها احصاء و بر اساس سابقه کاری شان تعیین تکلیف شوند.

وی خاطرنشان کرد: در شهرداری ساری راننده استیجاری وجود دارد که 14 سال است هنوز تبدیل وضعیت نشده و این جای تأمل دارد.

عضو شورای اسلامی شهر ساری در بخش دیگری از سخنانش ارائه آموزش های غیرحضوری به رانندگان تاکسی را حائز اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: این آموزش ها می تواند از طریق توزیع جزوات و ... در بین رانندگان در خصوص آموزش شهروندی، رفتار شناسی و غیره انجام شود و در نهایت با برگزاری آزمون بین آنها، نفرات برتر مشمول دریافت خدمات تشویقی از سوی سازمان شوند.

وی با بیان اینکه به زمان انقضای ده ساله تعدادی از اتوبوس های ناوگان حمل و نقل شهری ساری نزدیک می شویم و باید برای این موضوع تمهیداتی اندیشیده شود، گفت: بارها تذکر دادم و یکبار دیگر عنوان می کنم که خیابان های منتهی به میدان ساعت در مرکز شهر جای توقف اتوبوس ها نیست چرا که علت عمده ترافیک در خیایان های مرکزی شهر بدلیل پارک این اتوبوس هاست که باید برای آن فکری کرد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر ساری

    منبع خبر

    شورای شهر ساری

    شورای شهر ساری یک شورای شهر در شهر ساری می باشد

      نظرات