تاکنون ۷۵ کیلومتر از رودخانه های لرستان لایروبی شده است

مدیرعامل شرکت آب منطقه لرستان گفت: بعد از سیل ۱۲ فروردین ماه سال جاری تاکنون ۷۵ کیلومتر از رودخانه های لرستان لایروبی شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای لرستان، رضا میرزایی در مصاحبه با خبرنگاران اظهار داشت: کل اعتبارات مصوب سیل شرکت آب منطقه لرستان معادل ۹۸ میلیارد تومان با تخصیص ۷۲ درصد بوده که در سه بخش ساماندهی رودخانه ها، بازسازی تاسیسات آبی و ایستگاه های هیدرومتری هزینه می شود.

وی افزود: پروژه های سیل شامل ۳۱ طرح در قالب ۳۶ قرارداد در حال انجام است.

میرزایی در خصوص پروژه های مهندسی رودخانه تصریح کرد: در ۷۹ بازه کاری شامل ۵۵ نقطه لایروبی و ۲۴ نقطه ساماندهی و دیوارسازی در سطح لرستان مشغول فعالیت هستیم و در مجموع تاکنون حدود ۷۵ کیلومتر از طول رودخانه های استان لایروبی شده است.

وی گفت: در نقاطی که به علت تغییر مسیر رودخانه، بخش‌هایی از جاده ها و راه های دسترسی تخریب گردیده با اداره کل راهداری همکاری و تاکنون پنج قسمت مهم از مسیر جاده آسفالته پلدختر به خرم آباد که در سیل اخیر به شدت آسیب دیده و قطع شده بود، بازسازی شده و در رودخانه را به وضع سابق برگرداندیم.

وی افزود: در حال مطالعه و تهیه اسناد مناقصه ۲۵ نقطه اضطراری و اولویت‌دار دیگر در حوزه رودخانه کشکان هستیم که با اختصاص اعتبارات مرحله دوم سیل با انتخاب پیمانکار عملیات اجرایی آنها را شروع خواهیم کرد.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای لرستان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای لرستان

    شركت آب منطقه‌ای لرستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات