بارش ها در فصل زراعی جاری 31 درصد کاهش داشته است

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: تا چهارم بهمن ماه سال آبی 99-98 متوسط بارش در سطح استان 83 میلی‌متر است که نسبت به مدت مشابه متوسط بلندمدت 38 میلی‌متر کمتر و در حدود 31 درصد کاهش را شاهد می‌باشد.

مهندس عباس جنگی مرنی تصریح کرد: در حال حاضر متوسط بارش در سطح کشور برابر 146 میلی‌متر بوده که 40 میلی‌متر نسبت به مدت مشابه بلندمدت کشوری افزایش را نشان می‌دهد.

وی اظهار داشت: بر اساس آمار مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران، استان اردبیل، در بین 31‌ استان از نظر آمار مقایسه‌ای بارش‌های رخداده تا 4بهمن‌ماه98، در جایگاه 27 کشور قرار گرفته است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: از نظر بارندگی استان اردبیل در مقایسه با استان‌های واقع در شمال‌غرب کشور که شامل استان‌های آذربایجان‌ شرقی، آذربایجان غربی، زنجان و اردبیل که به لحاظ  اقلیمی در شرایط نسبتاً مشابهی می‌باشند، در جایگاه چهارم قرار دارد.

مهندس جنگی مرنی افزود:  با توجه به زمان کوتاه 4 ماهه سپری شده از ابتدای سال آبی جاری تا کنون و احتمال ورود سامانه‌های بارشی مناسب به منطقه، آمار فوق الذکر قابل تعمیم به کل سال آبی نبوده و امید است که مناطق مختلف استان شاهد بارش‌های موثر با پراکنش زمانی و مکانی مطلوب باشد.

وی در پایان گفت: استان اردبیل مشتمل بر 11 شهرستان و دارای 4 محدوده مطالعاتی بوده که مقادیر بارش بر اساس آمار 24ایستگاه مبنای مستقر در نقاط مختلف گستره‌ی استان، همه روزه رصد، اندازه‌گیری و ثبت می گردد .

# هرهفته_الف_ب_ایران

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای اردبیل

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای اردبیل

    شركت آب منطقه‌ای اردبیل یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات