یک‌هزار و 705 حلقه چاه غیرمجاز آب در خراسان‌رضوی مسدود شد

یک‌هزار و 705 حلقه چاه غیرمجاز آب در خراسان‌رضوی مسدود شد

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "غلامرضا ممدوحی" در رابطه با چاه‌های آب غیرمجاز در خراسان رضوی، اظهار کرد: در این راستا امورهای منابع آب مشهد و تربت‌جام و ادارات منابع آب درگز و خواف، بیشترین درصد وصول به اهداف تعیین شده را داشته‌اند که در این رابطه حمایت‌ دادگستری خراسان رضوی، دادستانی شهرستان‌ها، نیروی انتظامی و تشکل‌های کشاورزی بسیار قابل توجه است.
وی با اشاره به بازرسی از 14 هزار حلقه از چاه‌های استان در سال جاری، افزود: گروه‌های گشت و بازرسی از حدود ۱۴ هزار حلقه چاه‌های استان، بازدید کرده‌اند.
مدیر حفاظت و بهره‌برداری منابع آب استان خراسان‌رضوی ادامه داد: با همکاری کشاورزان و حمایت تشکل‌های کشاورزی از حدود ۸۳۶۲ حلقه چاه‌های کشاورزی برقی که روی آنها کنتورهای هوشمند نصب شده، تاکنون بیش از 4000 تابلوی برق و بیش از 2800 دستگاه از مودم‌های آنها بروزرسانی شده که با این اقدام امکان پایش و مانیتورینگ چاه‌ها نیز فراهم شده است.
ممدوحی تصریح کرد: با همکاری کشاورزان، مدیران امور، رؤسای ادارات منابع آب، کارشناسان و همکاران حوزه حفاظت از منابع آب، بیش از ۲۹۵ میلیون متر مکعب از اضافه برداشتی که در سال‌های گذشته از چاه‌های کشاورزی برقی صورت می‌گرفت، برطرف شده است که این اقدام اثرات مثبتی در کاهش افت سطح منابع آب زیرزمینی استان داشته است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات