وزارت راه‌وشهرسازی باید تا پایان سال 98 طرح  ...

وزارت راه‌وشهرسازی باید تا پایان سال 98 طرح ...

وزارت راه‌وشهرسازی باید تا پایان سال 98 طرح تفصیلی بافت پیرامونی حرم مطهر را تهیه کند

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، احمد نوروزی، در حاشیه جلسه کمیته نظارتی شماره 4 که در منطقه ثامن برگزار شد، به تشریح آخرین وضعیت طرح تفصیلی بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی پرداخت و اظهارکرد: براساس توافق‌های انجام شده با وزارت راه‌وشهرسازی، این طرح مقرر بوده تا پایان سال جاری تهیه شود.

وی با اشاره به تصمیم جلسه مشترک جمعی از اعضای شورای شهر مشهد، شهردار منطقه ثامن، معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی و مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی با رئیس دیوان عدالت اداری، در این خصوص گفت: طبق تصمیم این جلسه، راه و شهرسازی متعهد شده تا اسفندماه سال 98 طرح تفصیلی بافت پیرامونی مطهر را تهیه نماید.

نوروزی در ادامه افزود: هنوز قرارداد راه و شهرسازی با مشاور تهیه طرح تفصیلی را مشاهده نکرده‌ایم و امیدواریم این مجموعه به تعهدات خود عمل کند.

وی در ادامه به موضع کلی شورای شهر مشهد برای تهیه این طرح تشریح کرد: معتقد به ضرورت بازنگری در طرح تفصیلی و حتی تغییر سیاست‌های بازآفرینی هستیم؛ همچنین طرح راهبردی مصوب به هیچ عنوان قابلیت اجرایی ندارد و به منظور جلوگیری از بلاتکلیفی مردم، طرح تفصیلی جدید باید هرچه سریعتر تهیه و تصویب و جایگزین طرح تفصیلی گردد.

رئیس کمیته نظارتی شماره 4 شورای شهر مشهد تاکید کرد: از خدشه وارد شدن به اعتماد عمومی باید جلوگیری کرد و حقوق افرادی که با هدف کمک به نوسازی بافت پیرامونی حرم مطهر امام‌رضا(ع) سرمایه‌ خود را آورده‌اند، حفظ شود که براساس قوانین حاکم جزء الزامات طرح تفصیلی، تثبیت حقوق مکتسبه مالکین است.

نوروزی در پایان گفت: خوشبختانه مسئولان اجرایی، قضایی و نظارتی استان برای تهیه اجرایی شدن این طرح با رعایت حقوق مردم هم‌نظرند.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات