ذاکری: شورا و شهرداری با وجود تمامی مشکلات موجود در حوزه ی مالی همراهی و همیاری با موسسه خیریه حامیان اتیسم استان گیلان را بر خود تکلیف می داند./ عاقل منش: اعضاء شورای شهر با بهره گیری از همه توان خود بویژه ظرفیتهای اجتماعی در جهت کمک به این عزیزان همیشه آماده اند./  شیرزاد: باید از ظرفیت رسانه ای برای آگاهی بخشی به شهروندان و خانواده ها در خصوص اتیسم و نیز تنویر هر چه بیشتر افکار عمومی جدیت بیشتری بخرج دهیم.

ذاکری: شورا و شهرداری با وجود تمامی مشکلات موجود در حوزه ی مالی همراهی و همیاری با موسسه خیریه حامیان اتیسم استان گیلان را بر خود تکلیف می داند./ عاقل منش: اعضاء شورای شهر با بهره گیری از همه توان خود بویژه ظرفیتهای اجتماعی در جهت کمک به این عزیزان همیشه آماده اند./ شیرزاد: باید از ظرفیت رسانه ای برای آگاهی بخشی به شهروندان و خانواده ها در خصوص اتیسم و نیز تنویر هر چه بیشتر افکار عمومی جدیت بیشتری بخرج دهیم.

یکصد و بیست و یکمین جلسه کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورا شهر رشت مطرح شد:
ذاکری: شورا و شهرداری با وجود تمامی مشکلات موجود در حوزه ی مالی همراهی و همیاری با موسسه خیریه حامیان اتیسم استان گیلان را بر خود تکلیف می داند./ عاقل منش: اعضاء شورای شهر با بهره گیری از همه توان خود بویژه ظرفیتهای اجتماعی در جهت کمک به این عزیزان همیشه آماده اند./ شیرزاد: باید از ظرفیت رسانه ای برای آگاهی بخشی به شهروندان و خانواده ها در خصوص اتیسم و نیز تنویر هر چه بیشتر افکار عمومی جدیت بیشتری بخرج دهیم.
ذاکری: شورا و شهرداری با وجود تمامی مشکلات موجود در حوزه ی مالی همراهی و همیاری با موسسه خیریه حامیان اتیسم استان گیلان را بر خود تکلیف می داند./ عاقل منش: اعضاء شورای شهر با بهره گیری از همه توان خود بویژه ظرفیتهای اجتماعی در جهت کمک به این عزیزان همیشه آماده اند./ شیرزاد: باید از ظرفیت رسانه ای برای آگاهی بخشی به شهروندان و خانواده ها در خصوص اتیسم و نیز تنویر هر چه بیشتر افکار عمومی جدیت بیشتری بخرج دهیم.
در یکصد و بیست و یکمین جلسه کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری با قرائت دستور جلسه توسط حق پناه دبیر کمیسیون و ارایه ی پاره ای از توضیحات، در روز شنبه 98/11/5 راس ساعت 15:30 کار خود را آغاز کرد،
ذاکری رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری ضمن عرض خیر مقدم به مدیر عامل، هیئت مدیره و میهمانان کمیسیون بیان داشت:
ما در قبال همه ی شما عزیزان مسئولیم و باید از همه ظرفیتهای تصمیم ساز و تصمیم گیر برای رفع هر چه بیشتر مشکلات این حوزه گام های موثرتری را برداریم.
وی افزود: شورا و شهرداری با وجود تمامی مشکلات موجود در حوزه ی مالی همراهی و همیاری با موسسه خیریه حامیان اتیسم استان گیلان را بر خود تکلیف می داند.
وی در ادامه افزود: امیدوارم با تشکیل چنین جلساتی ارتباط فی مابین شورا و موسساتی از این دست بیشتر گردد تا در سایه تبادل افکار به نقاط مشترک همکاری بیشتری دست یابیم.
وی در پایان اظهار داشت: پیشنهاد میدهم کمیته ای فنی با رویکرد، تجمیع افراد خیرخواه و خیر اندیش برای کمک به چنین موسساتی تشکیل شود و از دبیر و اعضاء محترم دبیرخانه کمیسیون میخواهم این موضوع را با جدیت در دستور کار خود قرار دهند.
در ادامه عاقل منش دیگر عضو شورای شهر حاضر در جلسه بیان داشت:
اعضاء شورای شهر با بهره گیری از همه توان خود بویژه ظرفیتهای اجتماعی در جهت کمک به خانواده های محترم اتیسم و عزیزانشان و نیز اطلاع رسانی در جهت تنویر افکار عمومی همیشه آمادگی دارند.
وی افزود: مکانهایی مانند تالار گفتگو در شهرداری رشت، با توجه به مرکزیت شهری و نیز جایگاه خاصی که در نزد رشتوندان دارد میتواند مکانی مناسب جهت برگزاری جلسات آگاهی بخشی و نیز تنویر افکار عمومی و همچنین فرصتی مغتنم در جهت جذب منابع مالی خیرین برای پیشبرد اهداف این نهاد مردمی باشد.
شیرزاد رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و عضو حاضر در کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری اظهار داشت:
باید از ظرفیت رسانه ای برای آگاهی بخشی به شهروندان و خانواده ها در خصوص اتیسم و نیز تنویر هر چه بیشتر افکار عمومی جدیت بیشتری بخرج دهیم.
وی افزود: بنده از نزدیک با خانواده های دارای فرزند اتیسم در ارتباط بوده ام و با توجه به مسئولیتی که در گذشته داشته ام به نقاط ضعف و قوت دستندرکاران ساعی و تلاشگر این حوزه اشراف کامل داشته و از هیچ تلاشی برای کمک به این عزیزان و خانواده هایشان دریغ نخواهم کرد.
انساندوست معاون مشارکتهای مردمی اداره کل بهزیستی استان گیلان و از دیگر مسئولین حاضر در جلسه ی کمیسیون بهداشت بیان داشت:
اداره کل بهزیستی بر اساس رسالت سازمانی و با توجه به چهارچوبهای قانونی موجود و نیز تعیین ردیف بودجه برای کمک و مساعدت به موسسات مردم نهاد تحت پوشش بهزیستی از هیچ خدمتی فرو گذار نمیکند.
وی افزود: در خصوص کمک ساخت پروژه مزبور تمام سعی خود در تسریع استرداد کمک هزینه ساخت خانه اتیسم را انجام دادیم که بحمدالله این مهم، انجام گرفت. ولی بدلیل تعدد و کثرت نهادهای خیریه که از مساعدت بهزیستی بهره میگیرند توان سازمان در این حوزه محدود است.
وی در ادامه افزود: مدیر عامل و اعضاء محترم هیئت مدیره موسسه حامیان اتیسم را به بهره گیری از ظرفیت خیرین توصیه میکنم و از اعضاء محترم شورای شهر با توجه به جایگاه والای اجتماعی درخواست کمک و مساعدت به این عزیزان را دارم.
قیصر نژاد رییس هیئت مدیره موسسه خیریه حامیان اتیسم بیان داشت: از زمان تاسیس موسسه تاکنون تلاشهایی مستمر در جهت ارائه خدمت در حوزه های مختلف اجتماعی، آموزشی، ورزشی و رفاهی برای فرشتگان عزیز اتیسم انجام گرفته است.
وی افزود: در این خصوص سعی شد از تمامی ظرفیتهای موجود دولتی و غیردولتی اعم از
نهادها، خیرین و عموم مردم بهره بگیریم.
وی در ادامه افزود: در حال حاضر نیز بمنظور تجمیع قوا و ایجاد تمرکز هر چه بهتر در کمک رسانی به این عزیزان، پروژه ساخت اولین خانه ی اتیسم استان گیلان را که زمین آن توسط دو خیر عالی مقام، سرکار خانم دکتر رهبران و جناب آقای دکتر فلکشاهی به این موسسه اهداء گردیده است را در دست اقدام داریم که جا دارد از همین تریبون و این مکان مقدس که پارلمان محلی و خانه تمامی رشتوندان گرامی است سپاسگزار حضور مخلصانه و نیز حمایتهای همه جانبه ی این دو عزیز بزرگوار
باشم.
میرشهیدی مدیرعامل موسسه خیریه حامیان اتیسم استان گیلان ضمن تشکر از ریاست و اعضاء کمیسیون بهداشت جهت ایجاد فرصتی برای حضور اعضاء هیئت مدیره و مدیر عامل این موسسه در شورا بیان داشت:
موسسه خیریه حامیان اتیسم با توجه به ارایه بیشترین خدمات به خانواده های تحت پوشش و بعنوان اولین و مهمترین نهاد حمایت از فرشتگان اتیسم در استان گیلان پا را فراتر از ارائه خدمات در حوزه های آموزشی، ورزشی، درمانی و ... گذاشته و در حوزه ی عمرانی برای ایجاد اولین خانه اتیسم استان گیلان مدتی است که کار ساخت این پروژه را آغاز کرده و برای ادامه و اتمام آن، شدیدا نیازمند تامین اعتبار و بودجه است.
وی افزود: بهزیستی مساعدتی را در این
خصوص فراخور اختیارات قانونی انجام داده است و مبالغی را نیز از طریق خیرین جمع آوری کرده ایم که البته هزینه شده، اما واقعیت این است که تنها 30% پروژه اجرایی گردیده و برای ادامه کار نیازمند حمایت شورا و شهرداری هستیم.
وی در ادامه افزود: از اینرو درخواستهای موسسه مکتوب و تسلیم ریاست محترم کمیسیون بهداشت شورا می گردد و طبعا نیازمند مساعدت ویژه ی تمامی اعضاء محترم شورای شهر در اینخصوص هستیم.
میرشهیدی اظهار داشت: نگاه به این واقعیت آماری که نسبت افراد شناسایی شده و درگیر به اختلال اتیسم بین سالهای 2000 تا 2020،  از یک به ده هزار نفر به نسبت یک به شصت نفر رسیده است مبین اهمیت پرداختن همه ما بویژه مسئولین محترم به این موضوع میباشد.
دکتر موسوی فوق تخصص روانپزشکی کودکان و نوجوانان از میهمانان حاضر در جلسه توضیحاتی را در خصوص دلایل شکل گیری، علایم اختلال، تشخیص و نیز تبیین راهکارهای رودرویی با افراد درگیر با اختلال اتیسم ایراد فرمودند.
در بخشی از دیگر از این نشست خانم پورقلی کارشناس ارشد مدیریت آموزشی بیان داشتند:
یکی از بارزترین ضعفهای موجود در این حوزه، اطلاع رسانی به مردم جهت تنویر افکار عمومی نسبت به واقعیتهای اختلال اتیسم میباشد.
وی افزود: پیش آگاهی به والدین قبل از ازدواج وظیفه ای است الزامی که نهادهای متولی مانند دانشگاه ها و مراکز بهداشت نقش بسزایی را در این خصوص بر عهده دارند.
وی در ادامه افزود: مهدهای کودک از رسالت ویژه تری در این بین برخوردارند چرا که کودکان را از سن دو سالگی از اولیاء تحویل می گیرند از اینرو بنده بر این باورم که اولین اصلاح و آگاهی بخشی می باید در سطح مدیران و مربیان مهدکودکها انجام گرفته و اینکه حتما از افراد متخصص و با تحصیلات دانشگاهی مرتبط در این حوزه استفاده شود.
ضمن اینکه مفاهیم کتب درسی برای دانش آموزان استثنایی در حال حاضر به هیچ عنوان مناسب آموزش عزیزان دچار اختلال اتیسم نمی باشد و میباید اصلاح گردد.
وی همچنین اظهار داشت:
قطعا اولیاء محترم با توجه به مشغله های فراوان و دغدغه های ذهنی خود نیازمند مشاوره و روان درمانی هستند. تا بتوانند با نیرویی مضاعف در خدمت فرشتگان اتیسم باشند.
وی در پایان اظهار داشت: هزینه های رسیدگی و درمان این عزیزان بالاست که حل این مشکل نیازمند تدبیری جدی و ارائه راهکارهایی اساسی از جانب مسئولین محترم میباشد.
دکتر برادران و سرکار خانم نیکفر از دیگر اعضاء محترم هیئت مدیره حاضر در جلسه نیز مطالبی را در خصوص مشکلات در اولویت موسسه خیریه حامیان اتیسم استان گیلان و نیز موانع پیشرو خدمت به فرشتگان اتیسم ایراد فرمودند.
لازم بذکرست، دومین دستور صد و بیست و یکمین جلسه ی کمیسیون بهداشت، در خصوص بحث و بررسی بودجه سال 99 بود که جلسه ی مقدماتی آن با حضور مدیر و رئیس مالی و اقتصادی، رئیس برنامه و بودجه و روسای سازمانهای تحت تابعه شهرداری در کمیسیون بهداشت، محیط زیست، خدمات شهری شورای شهر رشت برگزار گردید که هر کدام از مسئولان حاضر به طرح دیدگاهها و ارائه نقطه نظرات خود پرداختند و ادامه بحث و بررسی بودجه سال 99 به جلسات فشرده تر روزهای آتی کمیسیون تا حصول نتیجه نهایی موکول گردید.
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر رشت

    منبع خبر

    شورای شهر رشت

    شورای شهر رشت یک شورای شهر در شهر رشت می باشد

      نظرات