متاسفانه تاکنون هیچ تحلیل دقیقی از اطلاعات ارایه شده در سایت شفافیت شهرداری صورت نگرفته است

شهردار کرمان در نشست مطالبه گری دانشجویی:

متاسفانه تاکنون هیچ تحلیل دقیقی از اطلاعات ارایه شده در سایت شفافیت شهرداری صورت نگرفته است

شهردار کرمان گفت: شهرداری کرمان جزو معدود شهرداری‌هایی است که اطلاعات نسبتا دقیقی از مجموعه‌ی خود را در سایت شفافیت قرار داده و عملا مواردی که پیش از این جزو موضوعات سازمانی و به نوعی محرمانه تلقی می‌شده در حال حاضر در اختیار عموم قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری کرمان آنلاین عالم زاده در نشست مطالبه‌گری دانشجویی که به میزبانی بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور شهر کرمان برگزار شد، افزود: به‌طور مثال بخش‌های متعددی از طرح های فرادستی شهرداری نظیر طرح های جامع و تفصیلی شهر کرمان در حال حاضر در این سایت و در معرض دید عموم است.
وی افزود: اینکه طرح‌های فرادستی صرفا در اختیار شهرداری یا عده‌ای خاص قرار داشته باشد، خود می‌تواند منشا رانت و فساد باشد
شهردار کرمان گفت: در حوزه‌ی نیروی انسانی نیز اطلاعات کل پرسنل کارگری، کارمندی و حتی معاونین و مدیران شهرداری در حال حاضر در این سایت و در معرض دید عموم است.
عالم زاده گفت: اطلاعات دقیق پروژه‌های متوسط و کلان شهرداری نیز در این سایت موجود بوده و مرتبا به‌روزرسانی می‌گردد.
وی افزود: با بودن این مجموعه اطلاعات در سایت شفافیت عملا امکان تحلیل این داده.ها و حتی ارزیابی اقدامات شهرداری وجود دارد.
عالم زاده گفت: به طور مثال امروز می‌توان با مراجعه به این سایت ملاحظه کرد که آیا طرح‌ها و پروژه‌های بزرگ شهرداری و مشخصا پروژه‌هایی چون زیرگذر آزادی، پل باغملی و ...مطابق طرح‌های تفصیلی بوده یا خیر ؟
عالم زاده گفت: امروز که مدت نسبتا طولانی از بارگزاری این اطلاعات در سایت شهرداری می‌گذرد ولی متاسفانه هیچ کار پژوهشی و یا حتی یک تحلیل رسانه‌ای نیز با استفاده از این اطلاعات صورت نگرفته است .
شهردار کرمان گفت: اطلاعات ارایه شده می‌تواند زمینه و زیربنای مطالبه‌گری دقیق و موثر شهروندان باشد و باعث شود تا هیچگاه دیگر شاهد تکرار تعریف پروژه‌های نادرست و ناکارآمد در شهر کرمان نباشیم.
عالم زاده خطاب به دبیران انجمن‌های دانشجویی حاضر در جلسه گفت: شما در حال حاضر به بخشی از اطلاعات شهرداری دسترسی دارید و به راحتی می‌توانید بسیاری از فرایندها را ارزیابی کنید.
شهردار کرمان گفت: به طور مثال مرور ساده اسامی و تخصص‌های پرسنل شهرداری می‌تواند یک برداشت نسبتا خوب از وضعیت منابع انسانی به شما داده و شما و هر شهروند دیگری که دغدغه‌ی موضوعات حوزه مدیریت شهری در کرمان را دارد، می‌تواند ملاحظه کند که در بخش منابع انسانی شاهد شایسته سالاری هستیم یا خیر؟
عالم‌زاده گفت: از مطبوعات از رسانه‌ها و از سایر نخبگان و دانشگاهیان انتظار داریم حال که اطلاعات این نهاد عمومی در دسترس عموم قرار گرفته این اطلاعات را مورد ارزیابی و تحلیل دقیق قرار داده و نتایج آن را به افکار عمومی ارایه نمایند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات