تخصص محوری را در شهرداری نهادینه کردیم

شهردار کرمان در نشست مطالبه گری، سوالات دانشجویان را پاسخ داد

شهردار کرمان:

تخصص محوری را در شهرداری نهادینه کردیم

انجام هر اقدامی در شهرداری به فراخوان و مناقصه گذاشته می شود

شهردار کرمان با تاکید بر این که تخصص محوری را در شهرداری نهادینه کردیم، گفت: هم اکنون تمامی اقدامات شهرداری کارشناسی شده و شفاف بوده و هر اقدامی به فراخوان و مناقصه گذاشته می شود تا فرصت برابر برای همه فراهم باشد.

در مراسم تشییع تنها مجری بودیم نه تصمیم گیرنده

به گزارش پایگاه خبری کرمان آنلاین، سید مهران عالم زاده در نشست مطالبه گری دانشجویان که در دانشگاه پیام نور برگزار شد، در مورد اقدامات شهرداری برای مراسم تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی خاطرنشان کرد: شهرداری طراح مسیر تشییع نبود و صرفا مجری کارهایی بود که از سوی ستاد به آن محول شده بود.

وی افزود: در این راستا ستاد برگزاری مراسم تشییع شهید سردار سلیمانی، برای هر دستگاهی یک وظیفه‌ای ابلاغ کرد که شهرداری و سازمان تبلیغات اسلامی استان وظیفه مناسب‌سازی شهری برای این مراسم را برعهده داشتند.

وی با اشاره به این که جهت خدمت‌رسانی بیشتر اقدامات دیگری از جمله نظافت شهر، حضور آتشنشانان، حمل و نقل، مشخص کردن پارکینگ و ... را نیز انجام دادیم؛گفت: با وجود آنکه در جلسه مدیریت بحران با محوریت آمادگی استان کرمان برای برگزاری مراسم تشییع پیکر شهدای مقاومت، از سایر دستگاه‌های اجرایی درخواست کمک کردیم تا ۱۰۰ دستگاه اتوبوس برای حمل و نقل در آن روز در اختیار شهردای قرار دهند اما متاسفانه این اقدام انجام نشد.

توسعه بی رویه و نامتوازن شهرکرمان

درادامه این جلسه شهردار کرمان در پاسخ به سوالات دانشجویان در حوزه شهری در مورد توسعه بی رویه و نامتوازن شهر کرمان گفت: مساحت شهر کرمان 13 هکتار و جمعیت آن بسیار پراکنده است و این مسئله هزینه اداره امور شهر را چندین برابر کرده که این افزایش وسعت، بخشی ناشی از اجرای سیاست های غلط دولت در سنوات گذشته برای اضافه کردن زمین به محدوده شهری برای ساخت مسکن بوده است.

وی با اشاره به این که در حاشیه شهرها با پدیده زمین‌خواری مواجه هستیم و مردم نباید به زمین‌خواران اعتماد کرده و زمین بدون سند خریداری کنند؛ خاطرنشان کرد: شهر موجودی زنده است و شهرکرمان نسبت مساحت به جمعیت آن تناسبات درستی ندارد و توسعه آن نامتوازن است، این مشکل به راحتی درمان پذیر نیست بنابراین اجازه توسعه بیشتر نه تنها از جانب شهرداری بلکه از سوی شورای عالی معماری وشهرسازی سختگیرانه دنبال می شود.

عالم زاده خاطرنشان کرد: تنها جایی که در حاشیه شهر کرمان شاهد ساخت و ساز غیرقانونی و با تخلف هستیم، ساخت خانه های سازمانی در انتهای منطقه سرآسیاب توسط ارتش برای کارکنان است که ما گزارش‌های لازم را به فرمانداری و دادستانی دادیم و اگر مردم به جزء این مورد ساخت وسازی در حاشیه‌های شهر مشاهده کردند به ما اعلام کنند.

شهردار کرمان به سایر محله های حاشیه ای شهر کرمان و وضعیت آنها اشاره کرد و ادامه داد: محله الله آباد دهداری دارد و مردم از طریق دهداری باید مشکلاتشان را مطرح کنند اما محله شیشه‌گری، محله رسمی شهری نیست و جزء حاشیه شهر کرمان محسوب می‌شود که متاسفانه مردم ساکن در این منطقه از آب وبرق به شکل غیر قانونی استفاده می‌کنند.

توازن خدمت رسانی در مناطق شهری

شهردار کرمان همچنین به توازن و توزیع متناسب خدمات رسانی درپنج منطقه شهری اشاره و خاطرنشان کرد: بنا به ضرورت درآمد منطقه دو در منطقه چهار هزینه شده و میزان آسفالت انجام شده در منطقه چهار دو برابر منطقه دو بوده است.

وی افزود: دولت قیر یارانه‌ای به محله‌های حاشیه‌ای هدف اختصاص داده است به طوری که برای آسفالت شهرک صنعتی نیز تا کنون حدود ۲۰ میلیارد تومان هزینه کردیم و سعی داریم که همه کوچه های این منطقه را آسفالت کنیم..

شهردار کرمان تاکید کرد: در صورتی که خدمات رسانی در یک منطقه متمرکز شود احتمال دارد مردم ساکن در منطقه چهار به منطقه سه و مردم ساکن در منطقه سه به منطقه دو بیایند وتراکم جمعیت دریک نقطه افزایش یابد.

رفع مشکل آبگرفتکی با مطالعات علمی

عالم زاده در مورد مشکل آبگرفتگی معابر شهری در هنگام بارندگی گفت: شیب شهر کرمان از سمت جنوب به شمال است به این دلیل دفع آب‌های سطحی در شهر کرمان به سختی انجام می‌شود و در بیشتر مناطق این آب‌های سطحی وجود دارد اما منطقه یک از بیشترین مشکل در زمان بارندگی برخوردار است لذا در چهارراه ناصریه تعدادی پمپ نصب کردیم اما در بارندگی‌های اخیر به دلیل قطع برق این پمپ‌ها، آب در این منطقه جمع شده بود که پس از اتصال برق این مشکل برطرف شد.

وی افزود: درگذشته بند مملکت به عنوان سیل بند شهرکرمان جلوی خطر سیلاب را می‌گرفته که در حال حاضر این سیل بند از بین رفته وشهر کرمان از سمت سرآسیاب فرسنگی مورد تهدید است بنابراین برای رفع این مشکل مشاور درحال بررسی علمی خطر سیلاب احتمالی و آبهای سطحی است.

ایجاد پارک حاشیه ای و زیبا سازی ورودی شهر

وی از جمله اقدامات انجام شده از سوی شهرداری به زیبا سازی ورودی های شهر واجرای پارک حاشیه ای خبرداد وافزود: مشاورانی برای زیباسازی ورودی‌های شهر کرمان انتخاب و در حال مطالعه بر روی این موضوع هستند، ضمن آنکه در ورودی شهر از سمت هفت باغ، طرح ایجاد فضای سبز آن آغاز شده است.

اصلاح روشنایی پارکها و ایستگاههای از من بپرس

شهردار کرمان درمورد اصلاح روشنایی پارکها یادآور شد : از دو سال پیش اقدام کردیم وپارکهای جدید نیز تجهیزات به روز و روشنایی خوبی دارند ضمن اینکه شهررا برای ورود به سال جدید آماده می کنیم به طوری که برای تبلیغات گردشگری هرسال قبل از عید نوروز نقشه گردشگری کرده و ایستگاه‌های «از من بپرس» را در ورودی‌های شهر مستقر می کنیم ومثل سال گذشته برای مردم جشنواره ویژه نوروزی داریم .

عالم زاده در مورد مشکل دفن اموات ومشخص نشدن سایت جدید گفت: سایت جدید مشکل سندی ومالکیتی دارد بنابراین سایت های دیگری پیشنهاد شده است که تا یک ماه دیگر تصمیم نهایی در مورد آن گرفته می شود.

شهردار کرمان با بیان این مطلب که مطالعات لازم برای اضافه کردن یک لاین در مسیر میدان آزادی به میدان شهدا در حال انجام است، تصریح کرد: اجرای بی آر تی در معبر شریعتی پیچیدگی های خاص خود را دارد ومشاور در حال بررسی این موضوع است .

جمع آوری بازار پرندگان

وی افزود: ماهانه 13 تا 14 میلیارد تومان صرف جمع آوری زباله ونگهداری فضای سبز میشود و علیرغم کمبود نیرو نظافت شهرکرمان همیشه خوب بوده است.

عالم زاده به معضل سگ‌های ولگرد در شهر کرمان اشاره و عنوان کرد: جمع‌آوری و نگهداری سگ‌های ولگرد برعهده شهرداری است اما عقیم‌سازی را باید دامپزشکی انجام دهد و شهرداری از هر بخش خصوصی که می‌تواند به این موضوع ورود پیدا کند استقبال می‌کند

وی از جمع آوری جمعه بازار پرندگان خبرداد و گفت: با هماهنگی دامپزشکی، دادستانی ونیروی انتظامی جمعه بازارپرندگان این هفته جمع آوری می شود وبه دنبال آن هستیم که مشاغل مزاحم را درآینده به خارج از شهر منتقل کنیم ودستفروشان را نیز ساماندهی کنیم .

عالم‌زاده با بیان این مطلب که شهرهای بالای یک میلیون نفر با عنوان کلانشهر در سطح کشور مطرح هستند، تصریح کرد: شهر کرمان کلانشهر نیست و هیچ امکاناتی در این زمینه به ما داده نشده است.

اداره شهر با کمک مردم

وی با اشاره به اینکه کمک ها ویارانه های دولتی ازجمله یارانه سوخت و یارانه اتوبوس دیگر به شهرداری داده نمی شود تصریح کرد: اداره امور شهر با مردم است وراهی نیست جز اینکه عوارض دریافتی متناسب با شهرهای دیگر باشد که دراین رابطه سعی کردیم با شیب ملایم عوارض را افزایش دهیم .

وی ادامه داد: طی سالهای گذشته افزایش عوارض نداشتیم و درحالی که هر سال افزایش تورم داریم و من اعتقاد دارم اگرپول نداشته باشیم نمی توانیم به خوبی خدمت کنیم درحالی که اگر درآمد شهرداری را بالا ببریم می توانیم متناسب با شهر کرمان خدمت رسانی کنیم .

شهردار کرمان تصریح کرد: موظف بودم به سهم خود وبه اندازه بودجه ومقدورات خود خدمت کنم و گزارش کار خود را به مردم ارایه دهم. اینکه خوب یا بد قضاوتش برعهده مردم است و اعتقاد دارم اگر خوب کارکنیم ومراقب بیت المال باشیم دیگران از ثمرات کار ما بهره می گیرند.

مهدیه جعفری

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات