آمادگی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی برای برگزاری مانور سراسری...

مدیر روابط عمومی شرکت اب منطقه ای خراسان رضوی از آمادگی این شرکت برای برگزاری مانور مواجهه با سیلاب که 5 اسفند ماه در سراسر کشور برگزار می شود خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان »کاظم جم» با اعلام این خبر وبا اشاره به این که فایل های راهنمای اجرای مانور آموزشی سیلاب در مدارس در مقطع متوسطه دوم بزودی به مدارس استان  ارسال می شود، گفت: کارگاه آموزشی سرگروه های آموزشی متوسطه دوم در مشهد برگزارشد و نمایندگانی به صورت قطبی از سطح ادارات آموزش و پرورش استان در دو مقطع متوسطه اول و. دوم در کارگاه حضور یافتند

وی با اشاره به این که  5 اسفند  ماه برای نخستین بار در کشور مانور مواجهه با سیلاب برگزار می شود در باره اهمیت آموزش عملی نوجوانان برای مقابله با سیلاب  گفت: مانور آموزشی سیلاب کمک خواهد کرد تا این آموزشها تنها در سطح آموزش های کلاسی نمانده و عرصه عملیاتی آن گسترش یاید و از سوی دیگر اجرای هم زمان این کار در مدارس کشور کمک می کند تا موجی مناسب نیز برای جلب توجه و هم افزایی در کل کشور ایجادشود .

وی یادآور شد: در سال تحصیلی جاری طرح گسترش سواد ابی با محوریت داناب (مقطع متوسطه اول) و کتاب انسان و محیط زیست(پایه یازدهم در مقطع متوسطه دوم) با همکاری اداره کل آموزش و پرورش  استان اجرا خواهد شد .

" جم" خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت فراگیری و مقابله با سیلاب و سیل در شهرستان ها بنا داریم طی هفته های اتی در  شهرستان ها با همکاری مدیران امور آب  کارگاه آموزشی رابطان آموزش و پرورش را نیز برنامه ریزی کنیم .

مدیر روا بط عمومی شرکت آب منطقه ای استان در ارتباط با محتویات آموزشی فایل ها نیز گفت: تیم اجرایی نجات از سیلاب با شیوه ها و نحوه مراقبت و محافظت از دانش آموزان، حفظ اسناد و همچنین سامان دهی و ایمن سازی مسیر خروجی دانش آموزان از سیلاب از طریق فایل های آموزشی آشنا می شوند .

" جم" یادآور شد: راهنمای حاضر که بر اساس تجارب بین المللی و استانداردهای جهانی در این حوزه و نگاه ویژه به تجارب و شرایط بومی تدوین گردیده تلاش می کند چارچوبی علمی و تا حد امکان ساده و فراگیر را برای اجرای مانور آموزشی سیلاب  ارائه کند.تا مدیران مدارس با همیاری معاونان و دبیران مرتبط با موضوع، خصوصا دبیر کتاب «انسان و محیط زیست» نسبت به پیاده سازی آن اقدام کنند .

وی با اشاره به این که برای به حداقل رساندن خسارات جانی و مالی در اثر وقوع سیلاب در استان باید با اقدامات صحیح مقابله با سیلاب آشنا بود تصریح کرد: کارگاه آموزشی مواجهه با سیلاب  در قالب 3 راهکار از جمله اقدامات پیش از وقوع، اقدامات حین وقوع و پس از وقوع سیلاب برنامه ریزی شده است .

مانور آموزشی سیلاب، برنامه ای سراسری و ویژه مدارس متوسطه دوم خصوصا در پایه یازدهم تحصیلی است تا دانش آموزان علاوه بر آموزش های نظری (تئوریک)  به صورت عملی نیز با راهکارهای مواجهه صحیح با سیلاب آشنا شوند .

مدیر روابط عمومی شرکت اب منطقه ای خراسان رضوی  اظهار داشت: مانور سیلاب برخلاف مانور زلزله به دلیل تفاوت در ماهیت این دو حادثه بهترین اقدام در مقابله با سیلاب تخلیه مکان و رفتن به ارتفاعات و منطقه ایمن است .

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات