انسداد ۱۱۱ حلقه چاه غیرمجاز در دی ماه / رفع تصرف بیش از ۱۳۴ هزار متر...

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای تهران گفت : با تلاش گروه گشت و بازرسی امورهای آب تابعه، ۱۱۱ حلقه چاه غیر مجاز در مجموع به عمق ۵ هزار و ۲۱۷ متر و آبدهی ۱۳۸ لیتر بر ثانیه مسدود شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، "احمدعلی قربانیان" با بیان این مطلب فوق افزود: با انجام این عملیات از برداشت غیرمجاز  ۲ میلیون  و ۷۰۰ هزار متر مکعب آب از سفره های آب زیرزمینی استان تهران جلوگیری بعمل آمد.

وی در ادامه گفت: همچنین طی ماه گذشته، ۱۳۴ هزار و ۹۰۰ مترمربع از حریم و بستر رودخانه های استان تهران در جهت صیانت از منابع آبی و همچنین جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم و بستر رودخانه های این استان در دی ماه سال جاری رفع تصرف شد.

قربانیان در ادامه با اشاره به اینکه ۱۰۵ حلقه چاه غیر مجاز نیز در دی ماه شناسایی که انسداد آنها از طریق مراجع قضایی در حال پیگیری است، افزود: در راستای طرح احیاء و تعادل بخشی آب های زیرزمینی همچنین ۳۶ دستگاه کنتور هوشمند نصب و ۱۶ دستگاه حفاری غیر مجاز توقیف و به پارکینگ امورهای آب منتقل شده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای تهران با بیان اینکه ۶۳۰ حلقه چاه کشاورزی مجاز مورد کنترل و نظارت بر بهره برداری از آن ها قرار گرفته است، یادآور شد: در یک ماه گذشته ۲۰۵ حکم قضایی مربوط به تجاوز به حریم و بستر رودخانه های استان اخذ و اجرا شده است.

قربانیان با تاکید بر همکاری دستگاه قضایی برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب سطحی و زیرزمینی گفت : برداشت های بی رویه آب سبب افت سطح آب های زیرزمینی شده و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی خطرات و عواقب جبران ناپذیری از جمله ایجاد فروچاله، فرونشست زمین، شور شدن آب وکاهش کیفیت آب را در پی خواهد داشت.

وی همچنین خاطر نشان کرد: تجاوز به بستر و حریم رودخانه ها، مانع عبور آب در زمان بروز سیلاب ها گردیده که تبعات سنگین و آثار مخربی را بدنبال خواهد داشت و با توجه به اهمیت موضوع،  شرکت آب منطقه ای تهران از هیچ کوششی در جهت صیانت از منابع آب و اعمال حاکمیت دریغ نخواهد کرد.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای تهران

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای تهران

    شركت آب منطقه‌ای تهران یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات