2500مترمربع در حریم و بستر مسیل دروازه قرآن شیراز آزاد شد

صبح امروز دوشنبه هفتم بهمن ماه ،عملیات آزادسازی و رفع تصرفات از مسیل دروازه قرآن شیراز انجام گردید.

به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای فارس؛ مدیر سواحل و رودخانه های استان اظهار نمود:

عملیات فوق به منظور حفاظت از حریم و بستر رودخانه آبزنگی (مسیل دروازه قرآن) با هماهنگی دستگاه قضایی و همکاری نیروی انتظامی صورت گرفت.

سید جواد موسوی فر گفت: شرکت آب منطقه ای فارس در راستای وظایف قانونی خود اقدام به تعیین حدود بستر و حریم این مسیل و نیز آزادسازی تصرفات آن به منظور عبور ایمن و آزاد جریان سیلاب نموده است.

موسوی فر افزود: در این عملیات حدود پنج هزار متر مربع در حریم و بستر این مسیل آزادسازی شده و تصرفات غیرقانونی هم برطرف گردیده است.

وی تاکید نمود: این تصرفات عبور جریان سیلاب را با مشکل مواجه می ساخت و خطرات جانی و مالی برای اهالی شیراز به خصوص اهالی منطقه آبزنگی بدنبال داشت که خوشبختانه با جدیت کارشناسان آب منطقه ای فارس رفع شده است.

مدیر سواحل و رودخانه های آب منطقه ای فارس اظهار کرد : اصلاح مسیر و اقدامات ساماندهی مسیر رودخانه، باعث تثبیت کناره ها و حفاظت از  اراضی ، سازه ها و مناطق مسکونی در مسیر رودخانه ها شده و خطر تخریب و تهاجم سیلاب ها را کاهش می دهد.

موسوی فر  از اشخاص حقیقی و حقوقی ،سازمانها و نهادها خواست به منظور جلوگیری از بروز خسارات جانی و مالی در هنگام وقوع سیلاب ها، از هرگونه تصرف، ساخت و ساز در بستر و حریم رودخانه ها خودداری کنند.

وی گفت: قبل از اجرای هرگونه طرح و یا ساخت وساز در حریم و بستر رودخانه ها بایستی نسبت به اخذ مجوزهای قانونی لازم از وزارت نیرو اقدام شود.

این مقام مسئول به متخلفان هشدار داد ماموران شرکت آب منطقه ای فارس به صورت منظم در حال بازدید و بازرسی ازمناطق مختلف استان هستند و بدون هیچگونه مماشاتی طبق قانون با متخلفان برخورد می کنند.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات