فرهنگ سازگاری با کم آبی در فهرست مطالب نمازهای جمعه تایباد...

فرهنگ سازگاری با کم آبی در فهرست مطالب نمازهای جمعه تایباد...

امامان جمعه شیعه و اهل سنت شهرستان تایباد آمادگی خود را برای همکاری در زمینه آگاه سازی مردم برای استفاده بهینه از آب و تبیین فرهنگ سازگاری با کم آبی از طریق تریبون نماز جمعه اعلام کردند.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی، مدیر امور آب تربت جام به همراه جمعی از کارکنان این امور با امامان جمعه شیعه و اهل سنت دیدار کردند.

حجت الاسلام والمسلمین "ملکی" امام جمعه تایباد در این دیدار صمیمانه با بیان اینکه در موضوع آب بایستی سیاستگذاری ثابت و غیربخشی و با نگاه به آینده داشته باشد گفت: حل مشکلات آب در پرتو تدبیر، فرهنگ سازی و در نهایت اجرای درست امکانپذیر است.

وی افزود: با عنایت به اهمیت توجه به مدیریت صحیح مصرف آب با هماهنگی ستاد نماز جمعه در هفته های آینده نسبت به اطلاع رسانی در این زمینه اقدام خواهد شد.

"مولوی توکلی" امام جمعه اهل تسنن تایباد نیز با اشاره بر اینکه فرهنگ سازی و آگاه سازی مردم از عوامل تاثیرگذار در کاهش برداشت های بی رویه آب است گفت: آماده هرگونه همکاری با متولیان آب هستیم و مقدمات استفاده از تریبون نماز جمعه برای فرهنگ سازی در این خصوص را فراهم خواهیم کرد.

وی نصب کنتورهای هوشمند چاهها را اقدامی موثر در مدیریت منایع آب دانست و خواستار  توجه به آبهای مرزی شد.

در این دیدار ها مدیر امور منابع آب تربت جام به وضعیت منابع آب تایباد اشاره کرد و گفت: شرایط آب این منطقه مطلوب نیست و هرساله شاهد افت مستمر سطح آبهای زیرزمینی هستیم.

"یوسف اختری" افزود: با اجرای سند سازگاری با کم آبی و  طرح تعادل بخشی آبهای زیرزمینی، گشت و نظارت مستمر از منابع مجاز، انسداد چاه های غیرمجاز و نصب کنتورهای هوشمند  توانسته ایم به مقدار قابل توجهی از کسری مخزن را جبران کنیم.

وی افزود: علاوه بر کار سازمانی، فعالیت های فرهنگی نیز باید انجام شود و در این راستا آگاهی بخشی به ویژه توسط روحانیت معظم و ائمه جمعه و جماعات می تواند تاثیر بسزایی داشته باشد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات