مسکن مهر فردوس واگذار می‌شود

مسکن مهر فردوس واگذار می‌شود

رئیس اداره تعاون شهرستان فردوس گفت: تا پایان آذر ماه سال جاری ۶۴ واحد مسکن مهر به متقاضیان در این شهرستان واگذار می‌شود.

حسین مهجور اظهار داشت: مسکن مهر شهرستان فردوس در دو فاز یک با ۲۶۴ واحد و فاز دو با ۴۷۵ واحد در دست اجرا است که تعداد ۶۴ واحد از فاز دو مسکن مهر تا پایان آذرماه به متقاضیان واگذار می‌شود. وی از افتتاح ۱۲۰ واحد مسکن مهر در خردادماه سال ۱۳۹۰ خبر داد و افزود: در حال حاضر تعداد ۱۸۰ واحد مسکونی از فاز دو مسکن مهر فردوس، در مرحله سفت‌کاری است و تعداد ۲۶۴ واحد در فاز یک مسکن مهر تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس اداره تعاون فردوس به وجود بیش از یک‌هزار و ۴۰۰ نفر متقاضی مسکن مهر در فردوس اشاره کرد و گفت: از این تعداد بیش از ۷۵۰ نفر شرایط اولیه واگذاری مسکن را داشته‌اند.

مهجور زیربنای هر واحد مسکونی را ۷۵ مترمربع برشمرد و افزود: این واحدها دارای پارکینگ، انباری در قسمت پیلوت و تأسیسات شوفاژ است. وی هزینه تمام شده هر واحد مسکونی را مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال دانست و تصریح کرد: از این مبلغ ۵۰ میلیون ریال آورده شخصی و بقیه به صورت تهسیلات مسکن در اختیار متقاضیان قرار گرفته است که متقاضیان باید پس از اسکان در واحدها، اقساط ماهیانه این تسهیلات را پرداخت کنند.

رئیس اداره تعاون فردوس بهره‌برداری از واحدهای مسکن مهر را بهبودی برای وضعیت مسکن در فردوس دانست و گفت: در حال حاضر افرادی که متقاضی مسکن مهر در فردوس هستند به صورت مستأجر در داخل شهر زندگی می‌کنند که با خانه‌دار شدن این افراد کاهش زیادی در قیمت اجاره‌بهای منازل ایجاد می‌شود.

مهجور اظهار داشت: ساخت و واگذاری مسکن نباید تنها هدف مسئولان باشد و لازم است که در فاز دو مسکن مهر، کارهای زیربنایی و امکانات رفاهی فراهم تا همشهریان علاوه بر خانه‌دار شدن از امکانات رفاهی نیز برخوردار شوند. وی علل عدم پیشرفت فاز یک مسکن مهر در فردوس را عدم تجربه کافی مدیریت و پیمانکاران، عدم پرداخت به موقع مبالغ توسط برخی ازاعضا، وجود ابهامات زیاد در ادارات و دوایر دولتی و بانک‌ها عنوان کرد و افزود: تجربه فاز یک موجب سرعت بخشیدن به روال کار در فاز دو مسکن مهر شد.

مهجور از اعضای ‌ای مسکن خواست تا بیش از پیش وارد کار شده و از هیئت مدیره بخواهند تا با برنامه‌ریزی دقیق در راستای هدایت مدیرعامل و انجام کارهای پروژه گام بردارد و بر تمام مراحل پروژه نظارت داشته باشند.

 

    نظرات