مجوز ساخت‌ مسکن‌مهر از دی‌ماه

مجوز ساخت‌ مسکن‌مهر از دی‌ماه

وزیر راه‌وشهرسازی زمان شروع صدور مجوز ساخت دور جدید مسکن‌مهر را ابتدای زمستان امسال اعلام کرد.www.BanaNews.ir

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سال گذشته در حالی که انبوه‌سازان به ساخت واحدهای مسکونی‌مهر با قیمت‌های  ترجیحی و تضمین فروش واحد، عادت کرده بودند و تحت تاثیر شرایط استثنایی به وجود آمده، حتی شرکت‌های معروف ساختمانی نیز وارد این بازار شدند، ناگهان وزارت مسکن از امضای قرارداد با سازنده‌ها منصرف شد و با اعلام اینکه هم‌اکنون حجم ساخت مسکن‌مهر بیش از نیاز موجود است، هر نوع صدور مجوز جدید را منوط به تکمیل واحدهای در حال ساخت کرد.

طی ماه‌های اخیر برخی شرکت‌های ساختمانی که به بهانه مسکن‌مهر و بازار کاری که با این طرح ایجاد شده بود، تاسیس شده‌ بودند، با ظرفیت خالی مواجه شده‌اند. هم‌اکنون حدود ۲ میلیون واحد مسکونی توسط سازنده‌های مسکن‌مهر در حال ساخت است که برخی شرکت‌ها هر کدام‌شان مجوز ۱۰ هزار تا ۲۰ هزار واحد را دریافت کرد‌ه‌اند و به این ترتیب فرصت برای سایر سازنده‌ها را تضعیف کرده‌اند. انبوه‌سازان برای دور جدید ساخت‌وسازها قیمت قبلی (متری ۳۰۰ هزار تومان) را قبول ندارند و نظر آنها حداقل متری ۳۶۰ هزار تومان است.

وزیر راه‌وشهرسازی در این باره به خبرگزاری‌مهر گفت: قراردادهای آینده مسکن مهر در ۳ ماهه چهارم سال بسته می‌شود و تمامی شرایط برای ساخت مسکن‌مهر مدنظر قرار می‌گیرد، بنابراین انبوه‌سازان مشکلی برای ساخت مسکن‌مهر در آینده ندارند.

 

 

    نظرات