استفاده از توانمندی های جوانان،مهم ترین هدف تشکیل هیئت مشاورین جوان

رییس شورای اسلامی شهر کرمان:

استفاده از توانمندی های جوانان،مهم ترین هدف تشکیل هیئت مشاورین جوان

رییس شورای اسلامی شهر کرمان، استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های جوانان را مهم‌ترین هدف تشکیل هیئت مشاورین جوان عنوان کرد.

  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید ahkam moshaveran javan.jpg
  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید ahkam moshaveran javan1.jpg
  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید ahkam moshaveran javan2.jpg
  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید ahkam moshaveran javan3.jpg

به گزارش پایگاه خبری کرمان آنلاین، محمد فرشاد،در مراسم معارفه و اهداء احکام مشاورین جوان شورای اسلامی شهر کرمان،گفت:شورای پنجم به منظور استفاده بهینه از ظرفیت ها و پتانسیل ها،طرح ها،ایده ها و پیشنهادات جوانان،تصمیم به تشکیل هیئت مشاورین جوان را گرفت و با این رویکرد،تشکیل هیئت مشاورین جوان در دستور کار شورای شهر قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه جوانان در دوره‌ها و برهه های مختلف زمانی، از جمله دوران شکل گیری انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس خوش درخشیدند،افزود: امروز نوبت نسل جوان است که در گام دوم انقلاب،اهداف و آرمان های نظام و انقلاب را محقق کنند و این مسیر را به تعالی برسانند.

فرشاد با بیان اینکه هشت کمیته مشاوران جوان،متناسب و در راستای کمیسیون های تخصصی شورای اسلامی شهر شکل گرفته است، از اعضای هیئت مشاورین جوان خواست تا به صورت فعالانه در این کمیسیون ها حضور داشته باشند و طرح و ایده بدهند و در عرصه‌های تحقیق و پژوهش اثرگذار باشند و نقاط ضعف و قوت را شناسایی و در جهت رفع آنها تلاش کنند.

وی افزود: همچنین با توجه به استعدادها و علم و تجاربی که جوانان اندوخته اند و با ارائه‌ی طرح ها و ایده های خود می توانند در شورای شهر و شهرداری اثرگذار باشند و در این راستا درهای شورا جهت بهره مندی از این ظرفیت ها به روی مشاوران جوان باز است.

شهردار کرمان نیز در این مراسم، ضمن تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه و شهادت سردار رشید اسلام،سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همچنین تبریک به جوانانی که در این کمیته ها انتخاب شدند،از حضور فعال جوانان در عرصه های مختلف،ابراز خرسندی کرد.

سید مهران عالم زاده گفت:دوره جوانی،دوره ای مهم و سرنوشت ساز است و جوانان نیز سرشار از شور و انگیزه هستند و می توان با شناخت استعدادها و قابلیت های نسل جوان و استفاده بهینه از این پتانسیل ها،به موفقیت های بزرگی در جامعه دست یابیم.

وی افزود:امیدواریم از این ظرفیتی که با تدبیر شورای شهر بوجود آمده است،بتوانیم حداکثر استفاده را ببریم،چرا که این فرصت ایجاد شده،باعث می شود که جوانان بتوانند نظرات و پیشنهادات و طرح های خود را در حوزه های شهری به شورا و شهرداری ارائه نمایند.

وی در ادامه از اعضای مشاوران جوان خواست تا در مسایل شهری مشارکت داشته باشند و در این راستا طرح ها و ایده های خود را ارائه دهند.

عالم زاده افزود:جوانان باید در رابطه با طرح هایی که در حوزه های مختلف شهری ارائه می دهند،مطالعه داشته باشند و ظرفیت های قانونی را بشناسند و به موضوعاتی بپردازند که قابلیت اجرایی داشته باشد.

وی تصریح کرد: در واقع مشاوران جوان باید موضوعات مورد بحث را کارشناسی کنند و با همفکری و هم اندیشی اعضا در زمینه های مختلف،نظرات و پیشنهاداتی از سوی کمیته‌ها ارائه شود که در حوزه های شهری بتواند اثربخش و کارآمد باشد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد جوانان به عنوان آینده سازان این مرز و بوم بتوانند در سرنوشت شهر سهیم باشند و در این راستا شورای شهر و شهرداری هر ظرفیتی که داشته باشد در اختیار این قشر می گذارد تا نسل جوان در عرصه مختلف شهری به پیروزی و بالندگی برسند.

گفتنی است در این مراسم روسای کمیته های مشاوران جوان معرفی شدند و احکام مشاورین جوان به آنها اهدا گردید.

مریم ایرانمنش

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات