تعمیر و مرمت پل میدان شهید فهمیده در منطقه ۲

تعمیر و مرمت پل میدان شهید فهمیده در منطقه ۲

تعمیر و مرمت پل میدان شهید فهمیده در منطقه ۲

شهردار منطقه ۲ از تعمیر و مرمت پل میدان شهید فهمیده با اعتبار۱۱ میلیارد ریال خبر داد و گفت: مرمت این پل در دو قسمت، روی عرشه و پایه های آن در حال انجام است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، جلال قربانی با عنوان این مطلب ادامه داد: تعمیرات پل در جهت مقاوم سازی و مرمت مکان های تخریب شده انجام می شود.
وی افزود: عملیات تعمیر روی عرشه پل در دو ضلع غربی و شرقی با تخریب آسفالت و نصب۱۲۰ متر طول درز لاستیکی انسباطی برای کاهش ارتعاشات در حال اجرا است.
شهردار منطقه دو در خصوص علل جایگزینی درز لاستیکی انسباطی به جای آهن های قدیمی عرشه اظهار کرد: در زمان بالا بودن حجم ترافیک روی پل یا زلزله، فشار روی پل زیاد می شود که با نصب این درزگیرها فشار به تمام سطح پل منتقل و از لرزش های احتمالی آن جلوگیری می شود.
وی به بازسازی و مرمت پایه های پل نیز اشاره کرد و گفت: پایه های پل نیز به مرور زمان بر اثرعوامل محیطی تخریب شده که مرمت پایه ها نیز همزمان با تعمیرات عرشه در حال اجرا است.
شهردار منطقه دو به تدابیر اندیشیده شده برای پیشگیری از تخریب پایه ها گفت: پایه ها پس از تخریب و بازسازی مجدد، با مایع ضد شوره ضدعفونی و شسته می شود تا در مقابل بارش ها و باران اسیدی مقاوم باشد و تخریب نشود.
قربانی جمع آوری آب های سطحی در این پروژه را اقدام دیگر منطقه در این میدان عنوان کرد و گفت: در رینگ میدان شهید فهمیده به علت گرفتگی چند لوله در زمان بارندگی، شاهد تجمع آب بودیم که در حال حاضر علاوه بر باز کردن لوله های سابق برای روان سازی آب و جلوگیری از آب گرفتگی، تعداد لوله ها را نیز افزایش دادیم .
وی زمان اتمام پروژه را دو ماه آینده اعلام کرد و اظهارداشت: این پروژه از ماه گذشته آغاز و تا انتهای سال به صورت کامل به اتمام می رسد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات