متولی جمع آوری پسماندهای عفونی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی است

متولی جمع آوری پسماندهای عفونی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی است


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز به نقل از خبرگزاری ایرنا، روح اله خوشبخت افزود: در قانون مدیریت و آیین نامه اجرایی پسماند تعریفی پسماند اینگونه آمده است که به مواد زائد حاصل از فعالیت انسان پسماند گفته می شود و در این قوانین عینا اسم زباله های خانگی و نخاله های ساختمانی آمده است.
وی ادامه داد: در ماده ۷ قانون شهرداری ها نیز آمده که مدیریت اجرایی پسماندهای عادی بر عهده شهرداری است و بر اساس این قوانین پسماند عفونی و هر پسماندی که دارای خاصیت سمی، خورندگی و اشتعال باشد پسماند ویژه محسوب می شود و مدیریت آن بر عهده تولیدکننده است.
رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیرازگفت: وظیفه مدیریت نخاله های ساختمانی با شهرداری است و از دید من بعنوان مدیر این مجموعه اگر نخاله ساختمانی توسط عوامل اجرایی شهرداری شیراز جمع آوری نشود تخلف صورت گرفته است.
خوشبخت تاکید کرد: شهروندان شیرازی می توانند هرگونه شکایت خود را مبنی بر عدم جمع آوری نخاله های ساختمانی به شماره ۱۳۷ و یا شماره تلفن ۳۶۴۹۹۲۳۶ الی ۴۰ روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز گزارش کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت بازیافت پسماند شیراز گفت: براساس طرح تفصیلی و طرح جامع مدیریت پسماند شیراز روزانه حدود ۱۰۰ تن پسماند از مبدا و درب منازل شهروندان بازیافت می شود که حدود ۹ درصد کل پسماند خانگی است.
رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز افزود: جداسازی پسماند مواد آلی و تر در مقصد نیز توسط تجهیزات سازمان پسماند شهرداری شیراز انجام می شود و در صورتی که خط سوم تجهیزات جداسازی که اکنون در حال احداث است تکمیل و بهره برداری برسد کل زباله شیراز پردازش خواهد شد.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات