افزایش ظرفیت آبرسانی به بلبان‌آباد با تجهیز چاه شماره ۳ و بهره‌برداری از مخزن ۱۰۰۰ مترمکعبی

مدیر امور آب و فاضلاب دهگلان اقدامات انجام شده برای افزایش ظرفیت آبرسانی به شهر بلبان‌آباد در شهرستان دهگلان را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری استان کردستان فرهنگ بهمنی اظهار کرد: در راستای تامین آب شرب شهر بلبان‌آباد ازسال ۱۳۸۹ تاکنون اقداماتی شامل حفاری دو حلقه چاه شماره ۱ و ۲ و اجرای خط انتقال به طول ۶۸۰۰ متر با لوله چدن داکتیل صورت گرفته است و زیربنای تامین آب شرب با جدیت کامل انجام و تکمیل شده است.

وی افزود: باتوجه به اینکه یکی از منابع تامین آب شرب بلبان‌آباد مربوط به مجمتع روستایی صادق‌آباد می‌باشد و نظر به کمبود منابع آب زیرزمینی، درحال حاضر از محل آب روستایی مقدار ناچیزی آب شرب تامین می‌شود.

مدیر امور آبفا دهگلان خاطرنشان کرد: شرکت آب و فاضلاب شهری در سال جاری اقدام به بررسی موضوع و تعریف چاه شماره ۳ و خط انتقال به طول بیش از ۲ کیلومتر نموده است و برای ذخیره‌سازی آب شرب و جلوگیری از تنش آبی نسبت به احداث مخزن ۱۰۰۰ مترمکعبی با افق ۱۵ ساله به مبلغ بیش از ۱.۵ میلیارد تومان اقدام نموده است.

بهمنی یادآور شد: یکی از دلایل مهم کمبود آب شرب در برخی نقاط شهر بلبان آباد در فصل سرما مصرف آب شرب توسط دامداران برای دام و نظافت محل نگهداری حیوانات می‌باشد که انتظار می‌رود شهروندان بلبان‌آباد نسبت به خودداری از مصرف آب شرب برای این منظور اهتمام جدی‌تر داشته باشند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با در مدار قرار دادن مخزن ۱۰۰۰ مترمکعبی بلبان‌آباد در سال جاری و حفاری و تجهیز چاه شماره ۳، برخی مشکلات ناشی از کمبود آب شرب در این شهر رفع گردد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب استان کردستان

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب استان کردستان

    شرکت آب و فاضلاب استان کردستان

    شرکت آب و فاضلاب استان کردستان یک شرکت در شهر سنندج می باشد

      نظرات