مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)

مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)


به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن استان قم, مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور آقایان: حجت الاسلام میرعمادی نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن استان, بلدی مدیرکل بنیاد, حجت الاسلام سید زاده دبیرستاد اقامه نماز استان, معاونین و سایر همکاران در محل نمازخانه بنیاد برگزار گردید.
در این مراسم که حجت الاسلام میرعمادی نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن استان گفت: مکتب، منطق و سیره علمی و عملی پیامبر گرامی اسلام (ص)  در حیات طیبه فاطمه زهرا (س) متجلی و متبلور است و فاطمه زهرا الگوی کامل و کارآمد سبک زندگی اسلامی است.
نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن استان به بیان جایگاه ومقام حضرت زهرا (س) پرداخت و گفت: همه حرکات و سکنات و همه ابعاد زندگی فاطمه زهرا (س)، نماد و نمودی از مجموعه زندگی پربرکت پیامبر اعظم (ص) است که می‌تواند همه ابعاد زندگی ما را تحت پوشش قرار دهد.
ایشان در ادامه با اشاره به روایتی از حضرت فاطمه علیهاالسلام می فرمایند: حُبِّبَ إلَىَّ من دُنیاكُم ثَلاثٌ: تِلاوَةُ كِتابِ اللّه ِ و النَّظَرُ فی وَجهِ رَسولِ اللّه ِ و الإنفاقُ فی سَبیلِ اللّه ِ: از دنیاى شما محبّت سه چیز در دل من نهاده شد: تلاوت قرآن، نگاه به چهره پیامبر خدا و انفاق در راه خدا.
وی سپس اشاره به آیه 8 سوره مبارکه انسان « وَيُطْعِمُونَ الطَّعَامَ عَلَى حُبِّهِ مِسْكِينًا وَيَتِيمًا وَأَسِيرًا » نمود و گفت: مفسرين شیعه و سنی نیز روایت می کنند که این آیه در شأن حضرت علی (ع) , حضرت فاطمه (س) و امام حسن(ع) و امام حسین (ع) است.
در ادامه حجت الاسلام میرعمادی گفت: زندگی آن حضرت آینه تمام‌ عیاری است که پیش روی ما قرارگرفته و برای همه زنان و مردان، جوانان و همه اقشار جامعه از هر نوع و شکل و زبانی در هر موقعیتی  می‌تواند به‌عنوان الگوی کامل و کارآمد زندگی قرار گیرد و سبک زندگی را تعریف و تعیین کند، ما باید بر اساس آن تعریف و تنظیم‌ها  که همان زندگی و حیات طیبه فاطمه زهرا (س) است حیات وزندگی خود را ساماندهی کنیم.
لازم به ذکر است در پایان این مراسم با مدیحه سرایی و روضه خوانی توسط حجت الا سلام و المسلمین میر عمادی به سوگ آن حضرت نشستیم.

لینک اصل خبر در سایت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم

    منبع خبر

    بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم

    بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات