شهردار بیرجند خبر داد:حفظ فضای سبز؛ دغدغه مشترک منابع طبیعی و شهرداری

شهردار بیرجند خبر داد:حفظ فضای سبز؛ دغدغه مشترک منابع طبیعی و شهرداری

شهردار بیرجند گفت: حفظ فضای سبز سطح شهر، دغدغه مشترک منابع طبیعی استان و شهرداری بیرجند می باشد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ مهندس محمدعلی جاوید در جلسه مشترکی با مدیر کل و مدیران منابع طبیعی استان اظهار داشت: پارک جنگلی بیرجند در سال 52 با مساحتی معادل 40 تا 50 هکتار ایجاد گردیده و نحوه ی کاشت درخت در آن به گونه ای منظم و سازماندهی شده می باشد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ساماندهی پارک جنگلی توسط شهرداری در حال انجام است یادآور شد: در طول سنوات گذشته از طرف حوزه های خدماتی کم لطفی شده و در شهری که فضاهای کمتری برای تفریح، اوقات فراغت و ... شهروندان وجود دارد می بایست به این ظرفیتی که مغفول مانده توجه بیشتری می شد.

شهردار بیرجند خاطر نشان کرد: در شرایطی که بزرگترین پارک این شهر یک پارک 10 هکتاری می باشد توجه به 40 هکتار از پارک جنگلی و پارکهای خطی بلوار پیامبر اعظم (ص) از جانب شهرداری، نشان از علاقه مندی و توجه شهرداری به بحث فضای سبز دارد.

جاویدبا اشاره به پیشنهاد اجرای باغ ملی به شورای اسلامی شهر اذعان داشت: در هیچ یک از پروژه های فضای سبز به دنبال انتفاع و بردی برای شهرداری نیستیم و تنها هدف از اجرای آنها، نفع شهروندان می باشد.

وی با اشاره به ورود گونه های جدید در فضای سبز شهری افزود: در طرح پارک جنگلی شامل کف سازی، اجرای آیلند، معابر و ... فضاهایی که فاقد درخت می باشد به زمین های ورزشی اختصاص یافته است.

شهردار بیرجند اضافه کرد: طراحی پروژه با توجه ویژه به درختان انجام شده و تمام توجه و تلاش مجموعه مدیریت شهری بر آسیب نرساندن به درختان می باشد.

جاوید با اشاره به اینکه برای توجه بیشتر به فضای سبز شهری، مشاور فضای سبز و مشاور گیاه پزشکی با سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری همکاری می کنند تصریح کرد: 60 تا 70 درصد درختان کاج پارک جنگلی هرس شده اند و مابقی نیز تا پایان سال تکمیل می گردند.

مدیر کل منابع طبیعی استان خراسان جنوبی نیز در این جلسه با اشاره به تعامل بین دو دستگاه اظهار داشت: پیشنهاد می گردد مراسم روز درختکاری یادمان 2 هزار شهید استان در محل پارک جنگلی برگزار شود.

مهندس نصر آبادی با اشاره به اینکه با بهسازی پارک جنگلی بستر مناسبی برای ارائه خدمات به شهروندان از طرف شهرداری فراهم شده گفت: هرگونه تغییر و تحول در پارک جنگلی بر اساس آخرین طرح های شهرداری می بایست به کمیته فنی ارجاع و تصویب گردد.

لازم به ذکر است بهسازی 27 هکتار از پارک جنگلی توسط شهرداری بیرجند در حال انجام می باشد و مقرر گردید کل مجموعه 40 هکتاری پارک جنگلی برای بهره برداری به شهرداری بیرجند واگذار شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری بیرجند

    منبع خبر

    شهرداری بیرجند

    شهرداری بیرجند

    شهرداری بیرجند یک شهرداری در شهر بیرجند می باشد

      نظرات