رونمایی نخستین هواپیمای دریم لاینر بوئینگ برای تحویل

رونمایی نخستین هواپیمای دریم لاینر بوئینگ برای تحویل

بوئینگ روز شنبه نخستین هواپیمای ۷۸۷ دریم لاینر را که قرار است به شرکت هواپیمایی "اُل نیپون ایرویز" تحویل داده شود، نمایش داد.www.BanaNews.ir

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) به نقل از ایسنا، این سازنده هواپیمای آمریکایی هواپیمای جدید خود را به مدیران و کارکنان شرکت "اُل نیپون ایرویز" در کارخانه اورت خود در شمال سیاتل نشان داد.

سری ۷۸۷ دریم لاینر هواپیمای سبک وزنی است که مصرف سوخت آن در مقایسه با هواپیماهای هم اندازه‌اش، ۲۰ درصد کمتر است. بوئینگ می گوید تا ۵۰ درصد از بدنه اصلی هواپیما از مواد کامپوزیت به جای آلومینیوم ساخته می شود.

کارشناسان هواپیمایی پیش‌بینی می‌کنند بوئینگ این فن آوری را برای هواپیماهای آینده خود بکار گیرد.

داخل هواپیما دارای ۲۶۴ صندلی شامل ۱۲ صندلی بیزنس کلاس و ۲۵۲ صندلی معمولی و دستگاه‌های تلویزیون شخصی، صندلی‌های تاشو، سرویس بهداشتی خودکار، فضای بار بیشتر، پنجره‌هایی با قابلیت تنظیم نور و دستشویی‌های بزرگ‌تر است.

بوئینگ که دومین سازنده بزرگ هواپیمای جهان پس از ایرباس است، در تحویل نخستین هواپیمای ۷۸۷ دریم لاینر به دلیل موانع ایجاد شده در زنجیره تامین جهانی، حدود سه سال از برنامه عقب است.

مدل ۷۸۷ با پروازهای آزمایشی تقریبا نهایی شده و قرار است در ماه سپتامبر تحویل شرکت هواپیمایی "اُل نیپون ایرویز" شود.

بوئینگ ۸۲۷ سفارش برای دریم لاینر دریافت کرده که برای هواپیمایی که همچنان در حال ساخت است یک رکورد محسوب می شود. شرکت "اُل نیپون ایرویز" ۵۵ فروند دریم لاینر سفارش داده است. قیمت این هواپیماها حدود ۲۰۰ میلیون دلار است.

این شرکت دو مدل از دریم لاینر می‌سازد. مدل نخست که ۸-۷۸۷ است، ۲۱۰ تا ۲۵۰ مسافر را در مسافت‌های ۱۴۲۰۰ تا ۱۵۲۰۰ کیلومتری حمل می‌کند و مدل دوم که ۹-۷۸۷ است، ۲۵۰ تا ۲۹۰ مسافر را در مسافت‌های ۱۴۸۰۰ تا ۱۵۷۵۰ کیلومتری حمل می‌کند. بوئینگ همچنین به مدل سوم ۱۰-۷۸۷ اشاره کرده که بزرگتر است و ممکن است علاقه شرکت‌های هواپیمایی را جلب کند.

 

 

    نظرات