تصفیه‌خانه هفتم آب تهران تنها تصفیه‌خانه ویژه جنوب تهران و جنوب شرق استان تهران است

تصفیه‌خانه هفتم آب تهران تنها تصفیه‌خانه ویژه جنوب تهران و جنوب شرق استان تهران است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون )، محمدرضا بختیاری در آیین افتتاح فاز دوم تصفیه‌خانه هفتم آب تهران که با حضور رئیس جمهور و وزیر نیرو برگزار شد، اظهار داشت: با این تصفیه‌خانه 100 میلیون متر مکعب آب وارد مدار بهره‌برداری می‌شود در نتیجه 150 چاه خاموش می‌شود که با توجه به بیلان منفی 150 میلیون مترمکعبی در تهران، این میزان به منفی 50 می‌رسد که به ذخیره آب در سفره‌های زیرزمینی کمک بزرگی می‌کند.

به گفته بختیاری دولت امسال در حوزه آب وفاضلاب سه هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده است و در سال آینده این رقم به 3600 میلیارد تومان می‌رسد که معادل کل پروژه‌های عمرانی شهرداری تهران است.
بختیاری اجرای طرح جامع ‌آب‌ تهران را یکی از مهم‌ترین پروژه‌های آب و فاضلاب استان تهران توصیف کرد و گفت: با اجرای این طرح پنج سد تأمین‌کننده آب تهران به هم متصل می‌شوند تا در زمان کم‌آبی، هیچ سدی در تهران از مدار خارج نشود.
او با بیان این‌که سال آینده سد امیرکبیر با ۵۱ کیلومتر تونل به سد ماملو متصل می‌شود، افزود: همچنین سال آینده دومین تصفیه‌خانه بزرگ فاضلاب کشور به نام فیروزبهرام با ظرفیت ۱۹۰ میلیون متر مکعب به بهره‌برداری می‌رسد که یک سال زودتر از زمان تعیین‌شده و طی سه سال به بهره‌برداری می رسد که سالانه ۸۰۰ میلیارد تومان برای اجرای آن سرمایه‌گذاری شده است.

لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات