بزرگداشت مناسبت‌های مذهبی و ملی مورد توجه  ...

بزرگداشت مناسبت‌های مذهبی و ملی مورد توجه ...

بزرگداشت مناسبت‌های مذهبی و ملی مورد توجه فرهنگسراها و مراکز فرهنگی شهرداری قرار گیرد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، احسان اصولی در حاشیه مراسم شب شعر آئینی «سوگواره‌ای در رثای حضرت زهرا(س)»، اظهارکرد: این مراسم به همت خانه هنرمندان و سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد و با حضور شعرا و ادیبان خوب کشورمان که سروده‌هایی در حوزه شعر آئینی و سوگواره حضرت فاطمه‌الزهرا(س) دارند، برگزار شده و بسیار وزین و باکیفیت بود.

اصولی با بیان اینکه مشهد و خراسان خاستگاه شعر و زبان و ادبیات پارسی است، گفت: برپایی چنین برنامه‌هایی تاثیر بسزایی در بزرگداشت این ایام و تثبیت مضاعف این ظرفیت‌ فرهنگی شهر دارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهدمقدس خاطرنشان کرد: امیدواریم برنامه‌هایی که باهدف بزرگداشت مناسبت‌های مذهبی و ملی هستند، در فرهنگسراها و مراکز فرهنگی شهرداری بیشتر برگزار گردد چراکه از یکسو به‌عنوان یک مزیت فرهنگی شناخته می‌شود و از سوی دیگر موجب تقویت هویت ما خواهد شد.

اصولی دیگر خروجی برگزاری مراسمات شب شعر را تاثیرگذاری در نسل جوان و گسترش و تعمیق زبان پارسی دانست و افزود: محافل این‌چنینی ظرفیت مناسبی است که شعرای جوان ما در حضور اساتید برجسته به خوانش آثار خود بپردازند و همچنین شنونده سروده‌های شعرای بزرگ باشند.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات