پارک محله تل بادی به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید

پارک محله تل بادی به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، مهندس سروی گفت: این پارک در راستای زیبا سازی محیطی، افزایش تعاملات اجتماعی، ارتقا نشاط و شادابی ساکنین محله تل بادی و همچنین آرامش روان و سلامت شهروندان در حال احداث می باشد و تا کنون با پیشرفت فیزیکی ۶۰درصد به زودی به بهره برداری خواهد رسید.
وی افزود: عملیات های عمرانی و اجرایی این پارک شامل محوطه سازی، روشنایی، فضای سبز و ... خواهد بود و عناصری از قبیل فضای بازی کودکان، ست ورزشی، غرفه تنقلات، سرویس بهداشتی، محل های نشیمن و فضایی جهت پیاده روی احداث خواهد شد که می توانند به حس تعلق و فعالیت مردم در این فضا نقش ببخشند.
سروی شهردار منطقه چهار شیراز گفت: بعضی از فضاهای بی استفاده، کم تحرک و نازیبا در منظر شهری می توان با اقداماتی  به مکانی ارزشمند جهت استفاده شهروندان تبدیل شوند.
وی ادامه داد: در همین راستا مکانی در شهرک جانبازان به متراژ۳۰۰۰ مترمربع وجود داشت که به فضایی بی روح و بلااستفاده در سالیان گذشته تبدیل شده بود
شهردار منطقه چهار شیراز افزود: با در نظر گرفتن موارد فوق و همچنین به منظور زیباسازی منظر شهری، ارتقاء تعاملات اجتماعی وگسترش فضای عمومی، ایجاد فضای امن، دوستانه کردن محیط و همچنین  دور هم جمع کردن ساکنان محله، شهرداری منطقه چهار با رعایت ضوابط اقدام به طراحی و شروع عملیات بهسازی و محوطه سازی این مکان کرد.
سروی گفت: عملیات عمرانی این پروژه شامل اجرای موزائیک فرش به طول ۱۵۰۰ مترمربع، اجرای تک لبه به طول ۳۵۰ متر، خاکبرداری ۶۰۰ مترمکعب و خاکریزی ۴۰۰ مترمکعب و بتن ریزی ۱۶۰متر مکعب می باشد، که در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصد در حال انجام است.
سروی در ادامه گفت: ارائه خدمات منطبق با شرایط روز و براساس مطالبات مردم از اهداف مهم منطقه چهار است و سعی خواهیم کرد با توجه به نیاز محلات این خدمات به طور مستمر ادامه داشته باشد تا بتوانیم رضایت شهروندان را جلب کنیم.
شهردار منطقه گفت: ساماندهی حاشیه بلوار رحمت ضلع شمالی آن حد فاصل بولوار سفیر به طرف خیابان صفایی شمالی رو به اتمام است
وی افزود: هدف از اجرای اینگونه پروژه ها پویایی بیشتر این فضاها و در جهت برآورده ساختن نیاز مردم، کاهش آسیب های اجتماعی و رفع نقاط بی دفاع  شهری، ارتقای آرامش و سلامتی شهروندان، بهسازی و زیباسازی حاشیه بولوارها می توان اشاره کرد. وی ادامه داد: عملیات عمرانی این محدوده شامل اجرای موزائیک فرش، تک لبه، سکوی نشیمن، مسیر پیاده روی، اجرا نورپردازی، آبیاری قطره ای و مبلمان پارکی است.
سروی بیان کرد: در طراحی این پروژه سعی شده این فضا به فضای سرزنده وپرشور، امن و قابل استفاده برای شهروندان تبدیل شود که در حال حاضر عملیات زیرسازی فضای سبز این پروژه توسط عوامل منطقه آغاز شده است.
وی افزود: فضای زیرین پل کشن  به مساحت ۱۴هزار متر مربع است که عملیات عمرانی آن شامل ایجاد فضای سبز گسترده و پایدار با کاشت درختان سایه دار به مساحت ۹ هزار متر مربع، احداث آبنما به مساحت ۱۳۵ مترمربع، نورپردازی خطی به طول ۸۷۰ متر طول، کف سازی به مساحت ۵ هزار مترمربع، مسیر پیاده روی و طرح های گرافیکی است.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات