مبادله تفاهم نامه طرح ملی داناب و گسترش سواد آبی با آموزش و...

مبادله تفاهم نامه طرح ملی داناب و گسترش سواد آبی با آموزش و...

در راستای تحقق آموزش های عمومی و بستر سازی فرهنگ احیاء و حفاظت از منابع آب زیرزمینی تفاهم نامه همکاری اجرای طرح ملی دانش آموزی نجات آب و طرح گسترش سواد آبی با محوریت کتاب ((انسان و محیط زیست )) مابین شرکت آب منطقه ای قم و اداره کل آموزش و پرورش مبادله شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای قم ، احمد حاجی حسینی مسگر مدیرعامل شرکت ، در این جلسه که با حضور علیرضا یاری معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش  استان در محل سالن جلسات برگزار شد، گفت: درجهت آموزش های عمومی و بستر سازی فرهنگ حفاظت بهتر از منابع آب و در راستای اجرای طرح ملی احیای آبهای زیرزمینی در استان تفاهم نامه همکاری با اداره کل آموزش و پرورش  و پرورش مبادله می شود.

مسگر اجرای این دو طرح  را در راستای فرهنگ سازی صحیح استفاده از منابع آب؛ مهم برشمرد و افزود: طرح ملی دانش آموزی نجات آب «داناب» در سه پایه تحصیلی دوره متوسطه (مقاطع هفتم، هشتم و نهم) و طرح گسترش سواد آبی بر پایه کتاب انسان و محیط زیست ویژه مقطع تحصیلی یازدهم دبیرستان می باشد.

مدیر عامل آب منطقه ای قم با بیان اینکه تربیت نسلی آشنا با مسائل و چالش های بخش آب از طریق افزایش دانش و ارتقای آگاهی دانش آموزان میسر خواهد شد اظهار نمود: این آشنایی و آموزش سبب  ایجاد تغییرات مثبت در نگرش و رفتار آنان نسبت به موضوع آب است.

وی با تاکید بر نقش مهم و اساسی آموزش و پرورش در فرهنگ سازی مسائل مختلف جامعه ، خاطر نشان کرد: باتوجه به ظرفیت  مناسب نوجوانان و جوانان انتظار می رود که با امضای این تفاهم نامه ها زمینه مناسبی برای گذر از معضل بحران آب در کل استان فراهم شود.

در ادامه علیرضا یاری معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان قم  با اشاره به اینکه اضافه شدن مباحث مربوط به آب در کتب درسی نشان از اهمیت آن است افزود:  اداره کل آموزش و پرورش استان آمادگی خود را برای  همکاری با شرکت آب منطقه ای جهت  اجرای این دو طرح اعلام  می نماید و امیدواریم  بتوانیم  باهمکاری قدمی  در خصوص فرهنگ سازی و مصرف بهینه آب در بخش های مختلف از جمله کشاورزی، شرب وصنعت برداریم .

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات