بازدید مدیرکل  حفاظت محیط زیست استان اردبیل از تالاب میل مغان و رودخانه مرزی ارس

بازدید مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از تالاب میل مغان و رودخانه مرزی ارس

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست اردبیل؛ مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در سفر به شهرستان پارس آباد و با حضور در شهرستان اصلاندوز از تالاب سدمیل مغان، در بازدید میدانی از تالاب سد میل مغان و ایستگاه سنجش آنلاین رودخانه ارس بر احداث مرکز پایش و سنجش آلودگی های زیست محیطی در حاشیه رودخانه ارس تاکید کرد.

سعید  شهند در این سفر ضمن بازدید از تالاب سد میل مغان و ایستگاه سنجش آنلاین رودخانه ارس اظهارداشت: با توجه به اهمیت تالاب میل اصلاندوز و رودخانه ارس به عنوان منبع تامین کننده آب چهار شهرستان اصلاندوز، پارس آباد، گرمی و بیله سوار علاوه بر پایش های مداوم ماهانه توسط کارشناسان و سیستم آنلاین سنجش آلودگی رودخانه ارس نصب شده در محل سد میل، لازم است مرکز پایش زیست محیطی رودخانه ارس نیز در حاشیه تالاب سد میل اصلاندوز احداث شود.

وی با بیان اهمیت رودخانه ارس و تالاب سد میل چه از لحاظ تامین آب چهار شهرستان و چه از لحاظ پذیرش سالانه بیش هزاران پرنده مهاجردر قالب  ۷۲ گونه پرنده مهاجر آبزی و کنار آبزی، بر پیگیری احداث مرکز پایش و سنجش زیست محیطی در حاشیه تالاب سدمیل مغان تاکید کرد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با اشاره به قابلیت های بالای تالاب سد میل اصلاندوز گفت: ایجاد زیر ساخت ها جهت سهولت پرنده نگری بازدید کنندگان و گردشگران و همچنین پیگیری اتمام پروژه ثبت تالاب سد میل اصلاندوز در کنوانسیون رامسر را از دیگر برنامه های اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل بیان کرد.

همه ساله تعداد کثیری از گونه‌های مختلف پرندگان در تالاب‌ها، آب‌بند‌ها، شالیزارها، حاشیه رودخانه‌ها و مزارع این شهرستان برای استراحت و زمستان‌گذرانی فرود می‌آیند که بیش از ۳۲ هزار قطعه پرنده در قالب ۷۲ گونه مختلف فقط در تالاب سدمیل مغان قابل شناسایی و مشاهده است.
لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات