ساخت دو هزار مدرسه تا مهر ۹۰

ساخت دو هزار مدرسه تا مهر ۹۰

www.BanaNews.irمعاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس از ساخت و بهره‌برداری از دو هزار پروژه آموزشی تا ابتدای مهرماه سال جاری خبر داد و گفت: این تعداد پروژه از ابتدای سال جاری ساخته شده که بیشترین آنها مربوط به شهر تهران و استان خوزستان است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مرتضی رئیسی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان افزود: در ابتدای سال جاری وعده دادیم که یک هزار و ۵۰۰ پروژه با زیر بنای یک و نیم میلیون مترمربع فضای آموزشی ساخته شود اما در تلاش هستیم که این عدد را تا دو هزار پروژه برسانیم.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۱۸ درصد از این پروژه ها توسط خیرین و یا به شکل مشارکتی بین مردم و دولت ساخته شده است، گفت: کل اعتبارات پیش بینی شده در این بخش یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بوده که ۹۰۷ میلیارد تومان آن به تخریب، بازسازی و مقاوم سازی مدارس اختصاص یافته است.

رئیسی درباره پروژه مدرسه سازی در تهران با توجه به حذف مدارس دونوبته نیز گفت: امسال در تهران ۱۳۰ مدرسه جدید و یا جایگزین دارم که شامل یک هزار و ۳۸۱ کلاس درس در مساحتی حدود ۲۰۰ هزار متر مربع می شود.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر نبود دبیرستان در برخی از مناطق محروم خراسان رضوی گفت: سازمان نوسازی مدارس امروز این ادعا را دارد که هیچ دانش آموزی به دلیل فضای آموزشی از تحصیل محروم نمانده و شاید علل دیگری باعث ترک تحصیل دانش آموزان شده باشد.

 

 

    نظرات