استفاده بهینه از آب در بخش شرب و کشاورزی اولویت خراسان رضوی است

استفاده بهینه از آب در بخش شرب و کشاورزی اولویت خراسان رضوی است

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون ) ، "قاسم تقی‌زاده خامسی" با اشاره به یکپارچه سازی شرکت‌های آب و آبفا، این طرح را باعث تقویت استانی در جهت پیشبرد امور دانست و خاطرنشان کرد: وزارت نیرو مصمم است علاوه بر هفت میلیون جمعیت روستایی که در دولت تدبیر و امید تحت پوشش آب پایدار و مطمن قرار داده است، تا پایان دولت نیز سه میلیون نفر دیگر را از آب شرب و قابل اطمینان بهره‌مند سازد.
وی در ادامه از افزایش 16 درصدی بارش‌ها در خراسان رضوی نسبت به سال گذشته و 53 درصدی در مقایسه با متوسط سال‌های نرمال خبر داد و گفت: این میزان بارش منجر به آبگیری حدود 50 درصد از مخازن سدهای استان شد که این میزان 44 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
معاون آب و آبفای وزیر نیرو با بیان اینکه مصرف سالانه آّب شرب از حدود 250 میلیون مترمکعب در شهر مشهد به 400 میلیون مترمکعب در افق آینده خواهد رسید، بر استفاده از پساب تاکید و اضافه کرد: اولین اقدام وزارت نیرو و شرکت‌های آب و فاضلاب استفاده از پساب است که بخش خصوصی می‌تواند در تولید و مصرف آن نقش جدی داشته باشد.
به گفته تقی‌زاده خامسی تولید پساب از نظر اقتصادی خصوصاً برای شهر مشهد مقرون به صرفه است و اولین دستور کار  شرکت آبفای استان و شهر مشهد باید اتمام خطوط فاضلاب و ایجاد تصفیه‌خانه توسط بخش خصوصی و شهرداری‌ها باشد.
وی یادآور شد: به موازات این مهم اقدام در مورد انتقال آب دریا، مصرف بهینه در بخش کشاورزی و شرب، بازچرخانی آب و توجه به پساب نیز باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات