دویدن مسافت 30 کیلومتری آرامگاه فردوسی تا حرم  ...

دویدن مسافت 30 کیلومتری آرامگاه فردوسی تا حرم ...

دویدن مسافت 30 کیلومتری آرامگاه فردوسی تا حرم مطهر رضوی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، سید مسعود ریاضی، ظهر امروز و همزمان به جشن سده، «روز پیوند و دوستی و همبستگی»، مسافت 30 کیلومتری آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی تا حرم مطهر رضوی را با شعار «تا ثبت جهانی توس...» دوید.

وی در پایان این تلاش 4 ساعته، به تشریح اهداف و قصد و نیت خود از این اقدام بی‌نظیر پرداخت و اظهارکرد: در وهله نخست خدا را بابت این موفقیت شکرگزارم که توفیق داد مسیر حدودا 30 کیلومتری را بدوم.

ریاضی افزود: با این حرکت خواستم که به شکل نمادین نشان دهم هیچ دلیلی وجود ندارد که فرهنگ ملی‌مان را در مقابل اعتقادات مذهبی قرار دهیم بلکه این دو مهم در یک راستا و در یک سو هستند؛ آنچنان که از قرائن برمی‌آید فردوسی شیعه معتقدی بوده است و باید حتی‌الامکان جایگاه وی را ارج بنهیم.

رئیس کمیسیون توسعه و بهسازی توس به همزمانی این پویش دویدن با «جشن سده» اشاره کرد و گفت: این روز بعنوان روز پیوندها شناخته می‌شود و از همین فرصت میتوان استفاده کرد تا بگوییم دوست داشتن ملیت تناقضی با مذهب ندارد.

ریاضی در ادامه با بیان اینکه علیرغم آلودگی هوا، فرصت دویدن را از دست ندادم و این حرکت، آخرین گامی است که تاکنون در جهت ثبت جهانی توس برداشته‌ایم، تصریح کرد: هدف ما از ثبت جهانی توس، دیده شدن توس و حکیم ابوالقاسم فردوسی است؛ اگر این اتفاق مهم، محقق نمی‌شود با اقدامات اینچنینی می‌توانیم به بیشتر دیده شدن توس کمک کنیم.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات