فروش تراکم در شهرداری تهران نابسامان و غیر قابل توجیه است

فروش تراکم در شهرداری تهران نابسامان و غیر قابل توجیه است

www.BanaNews.irسخنگوی شورای عالی استان‌ها گفت: وضعیت نابسامانی در زمینه فروش تراکم در شهرداری تهران وجود دارد که اصلا قابل توجیه نیست و شهرداری تا به حال خود را مکلف به پاسخگویی در این زمینه ندانسته است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) حسن فدایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره اظهارات مطرح شده مبنی بر فروش تهران تا ۱۵ سال دیگر از طریق فروش تراکم، اظهار داشت: موضوع فروش تراکم مسئله‌ای مبتلابه شده که باید برای آن فکر اساسی کرد.

وی افزود: شورای عالی استان‌ها اعلام آمادگی می‌کند تا به این موضوع ورود پیدا کرده و به عنوان نهادی که متولی امور شهرداری‌های کل کشور است در این زمینه اقدام لازم را انجام دهد.

سخنگوی شورای عالی استان‌ها خاطر نشان کرد: اگر طرحی خوب و کارشناسی شده در این زمینه مطرح شود و از تجربه سایر کشورهای دنیا استفاده کنیم، می‌توانیم دست افرادی که به عنوان واسطه سود‌های کلانی به جیب می‌زنند قطع کنیم.

وی با بیان اینکه وضعیت نابسامانی در زمینه فروش تراکم در شهرداری وجود دارد که اصلا قابل توجیه نیست، تصریح کرد: بسیاری نیز اعتراض کردند نسبت به این موضوع ولی تا به امروز رسیدگی نشده است؛ شورای اسلامی شهر تهران نیز به عنوان نهاد ناظر در شهرداری تا به امروز اعتراضاتی کرده ولی شهرداری خود را مکلف به پاسخگویی ندانسته است.

فدایی تصریح کرد: بنده این وضعیت را یک ایراد جدی می‌دانم که باید همه مسئولان مربوطه در این زمینه ورود پیدا کنند تا این مشکل حل شود.

به گفته سخنگوی شورای عالی استان‌ها، در این زمینه بیشتر مشکل اجرایی وجود دارد تا مسائلی مربوط به مصوبات اما شورای عالی استان‌ها برای پرداختن به این موضوع اعلام آمادگی می‌کند چرا که بحثی مهم و با اولویت بالا است.

 

 

    نظرات