حضور معاون شهرسازی و معماری شهرداری رشت درصدا و سیمای مرکز گیلان ( برنامه تلویزیونی در مسیر توسعه) با موضوع بازآفرینی و توسعه شهری شهر رشت

حضور معاون شهرسازی و معماری شهرداری رشت درصدا و سیمای مرکز گیلان ( برنامه تلویزیونی در مسیر توسعه) با موضوع بازآفرینی و توسعه شهری شهر رشت

معاونت شهر سازی و معماری شهرداری رشت؛ درگفتگو با برنامه تلوزیونی در مسیر توسعه (با موضوع باز آفرینی شهری) با بیان این که بازآفرینی شهری رویکرد جدید به حل مسائل شهری با تاکید بر برنامه ریزی و توسعه شهری دارد عنوان کرد؛ حفظ و احترام به فضا، بافت،کالبد و ساختار اجتماعی شهری و همچنین در نظر گرفتن موجودیتی که در طی سالها بلکه قرنها توانسته است فضای زیست و اجتماعی را شکل دهد بسیار حایز اهمیت است. وآماده کردن فضا برای پذیرش نقش ها و ساز و کارهایی که مطابق با زمان حال می باشد نیازمند تغییرات و دگردیسی است که علاوه بر به روز شدن و تطبیق با شرایط زمانه، باید حفظ اصالت بافت نیز مد نظر قرار گیرد.

وی در ادامه؛ به تعریف جدید بافت های ناکارآمد به جای بافت فرسوده اشاره کرد، که با این تعریف و با شاخص های مد نظر آن سکونتهای غیر رسمی، بافت فرسوده و محلات درگیر در مسائل اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی مد نظر قرار گرفته است.

ویسی همچنین؛ ازهدایت آب های سطحی، ترمیم آسفالت، پاک سازی جداره ها و ترمیم نور پردازی ها به عنوان اقدامات اجرایی شهرداری رشت در حوزه بازآفرینی و توسعه شهری نام برد. و به شناسایی تک بناها قدیمی که یا در تملک شهرداری و یا اشخاص حقیقی قرار دارند اشاره کرد و در جریان بازآفرینی و استفاده مجدد آنها، بناهایی در تملک شهرداری را به عنوان پروژه های پرچم قلمداد نمود. و در رابطه با بناهای اشخاص، که تعداد آن نیز در شهر رشت بسیار است طرح بوم گردی که در طی سالهای گذشته نیز در برخی از شهر های کشور بسیار رونق گرفته را مطرح نمود.

معاونت شهرسازی و معماری شهرداری رشت؛ عملکرد مثبت، نوسازی مجدد و بازآفرینی بخش تاریخی شهر رشت را در صورت ایجاد جریان، بهترین شکل بهره برداری دانست و از شهروندان محترم شهر در راستای تحقق طرح های توسعه و بازآفرینی شهری خواست تا با شهرداری همکاری بیشتری داشته باشند چرا که شهرداری جهت پیشبرد طرح های کلان نیازمند همکاری وهمفکری شهروندان محترم شهر می باشد.

ویسی در پایان؛ همکاری همه جانبه سازمانها و ادارات مختلف را در مسیر توسعه شهری و باز آفرینی مهم برشمرد و آمادگی شهرداری را جهت اقدام مشترک در این خصوص اعلام داشت.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری رشت

    منبع خبر

    شهرداری رشت

    شهرداری رشت یک شهرداری در شهر رشت می باشد

      نظرات