توصیه‌ مدیر شهرداری‌ تهران درباره نمای ساختمان

توصیه‌ مدیر شهرداری‌ تهران درباره نمای ساختمان

www.BanaNews.irمدیر کل معماری و ساختمان شهرداری‌تهران با اشاره به اهمیت نمای ساختمان‌ها در معماری سنتی کشور، اظهار کرد: با وجود اهمیت این موضوع در معماری سنتی گذشته، اما امروزه جنبه سلیقه‌ای بودن مبحث نما و اعمال سلایق فردی در زیبایی‌شناسی طرح‌نما بیشتر مورد توجه قرار می گیرد و این یکی از دلایلی است که موجب شده تا دستیابی به یک انسجام فنی در طراحی و ضوابط مشترک صورت نگیرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) به نقل از سایت اطلاع‌رسانی شهرداری، جواد کریمیان اقبال با بیان این مطلب گفت: با وجود آنکه همواره موضوع نمای ساختمان‌ها در تهران مورد بحث بوده است، اما متاسفانه شاهد آن هستیم که نمای ساختمان‌های شهر به عنوان یکی از دغدغه‌ها و اغتشاش بصری عنوان می‌شود.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین مسائل در این زمینه آن است که در طراحی نمای ساختمان به سازه بنا توجه شود و کاربری‌های مجاور نما نیز در نظر گرفته شود.

مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران تصریح کرد: یکی از مشکلات در این زمینه آن است که به دلیل مسائل اقتصادی مالک خواهان آن است که حداکثر استفاده از فضای ساختمان شود و به همین دلیل توجه به نما در اولویت قرار نمی‌گیرد و حتی گاهی برای فروش بهتر ساختمان راه‌پله‌ها نیز کوچک‌تر می‌شود که بر نمای ساختمان تاثیرگذار است.

این مقام شهرداری تهران تصریح کرد: نمی‌توان نمای ثابتی برای همه شهر و همه محلات تعریف کرد و این تفاوتی است که گذشته نه چندان دور ما با حال حاضر داشته است.

 

 

    نظرات