تخریب آثار و بناهای تاریخی تهران

تخریب آثار و بناهای تاریخی تهران

www.BanaNews.irعضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران با انتقاد از تخریب ساختمان‌ها و بناهای تاریخی شهر تهران خواستار ارائه گزارشی از سوی سازمان میراث فرهنگی در صحن شورای شهر دراین‌باره شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ،احمد مسجدجامعی در جریان سیصدونودوچهارمین جلسه علنی شورای شهر تهران ضمن تبریک روز خبرنگار، اظهار کرد: از خبرنگاران توقع داریم که هرجا مشکل و ضعفی وجود دارد آن را مطرح کنند.

وی با بیان اینکه بی‌توجهی به تاریخ شهر تهران یکی از مواردی است که این روزها مطرح است یادآور شد: شهر تهران از قدمت زیادی برخوردار است و ظرفیت‌های میراثی این شهر اگر بیشتر از سایر کلانشهرهای کشور نباشد، کمتر از آن نیست.

وی با بیان اینکه برخی آثار و بناهای تاریخی در تهران در حال تخریب شدن است، افزود: ساختمان تاریخی که نگین منطقه امیریه و منیریه بود چندی پیش تخریب شد و این در حالی است که این ساختمان برای اهالی منطقه نیز ارزشمند بود، به گونه‌ای که حریمی برای این ساختمان قائل بودند و از بلندمرتبه‌سازی در اطراف آن خودداری می‌کردند.

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه میراث شهر تهران در معرض آسیب قرار دارد اظهار کرد: منزل «محمد مقدم» از جمله ساختما‌ن‌های تاریخی است که در معرض آسیب قرار دارد.

مسجدجامعی با اشاره به مصوبات شورای شهر در مورد شناسایی بافت تاریخی تهران اظهارکرد: در پی این مصوبات دفتر حفظ بناهای تاریخی در شهرداری تهران ایجاد شد اما هماهنگی‌های لازم با این دفتر صورت نمی‌گیرد و زمانی که ساختمانی در تهران تخریب می‌شود اطلاعات لازم پیش از تخریب به این دفتر ارائه نمی‌شود.

این عضو شورای شهر تهران خواستار ارائه گزارشی از سوی سازمان میراث فرهنگی به شورای شهر دراین‌باره شد.

به گزارش ایسنا، مهدی چمران ـ رییس شورای شهر تهران ـ نیز با اشاره به برگزاری جلساتی با سازمان میراث فرهنگی در خصوص منطقه بازار، یادآور شد: تصمیمات خوبی در این منطقه اتخاذ شده و سازمان میراث فرهنگی نیز آماده ارائه گزارش دراین‌باره است و از این موضوع استقبال می‌کند.

 

 

    نظرات