تشکیل کمیته وام برای اولین بار در سازمان

تشکیل کمیته وام برای اولین بار در سازمان

دبیر کمیته وام سازمان از تشکیل این کمیته در تیر ماه سال جاری خبر داد و گفت: با عنایت به منابع خوب سازمان و توجه ویژه به مسائل رفاهی مهندسین و اعضای سازمان، این کمیته برای اولین بار در سازمان ایجاد و تسهیلات خوبی تاکنون ارائه شده است.
مرتضی خانی؛ مدیر آموزش، برنامه ریزی و سیستم های سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد که اخیراً به عنوان دبیر کمیته وام سازمان نیز در حال فعالیت است در گفتگو با روابط عمومی سازمان از مذاکرات و جلسات مکرر با سرپرستی و رؤسای بانکهای ملت، قرض الحسنه مهر ایران و رسالت خبر داد و افزود: در پی این مذاکرات ، تفاهم نامه ای منعقد گردید تا بنا به اعتبارات و امتیاز سازمان در این بانک ها، تسهیلات خوبی به اعضای سازمان و مهندسین ارائه گردد.
خانی درخصوص این کمیته و فعالیت های آن گفت: این کمیته ۵ نفره جهت بررسی و پاسخگویی به درخواست اعضاء برای دریافت تسهیلات تشکیل گردیده و مهندسین و اعضای سازمان بنا بر دو شاخص اصلی مشارکت در برنامه های سازمان و فعالیت های حرفه ای امتیاز دهی و برای دریافت تسهیلات مختلف اولویت بندی می شوند.
وی در ادامه به تسهیلاتی که تا کنون به اعضاء ارائه شده اشاره کرد و افزود: درخصوص وام های قرض الحسنه بانک مهر ایران و بانک رسالت تا کنون دو فراخوان داده شده است که در مرحله اول ۷۵۰ نفر متقاضی این وام بوده و پس از بررسی های لازم ۶۲۶ نفر جهت دریافت وام به این بانکها معرفی شدند و در مرحله دوم نیز ۱۰۰ نفر خواهان دریافت تسهیلات قرض الحسنه سازمان بودند که همگی مشمول دریافت وام گردیدند.
خانی تصریح کرد: همچنین به دلیل گردش مالی بالایی که سازمان در بانک ملت دارد توافقی با سرپرستی این بانک صورت گرفت که به موجب آن تسهیلات خوبی به مهندسین دارای پروانه اشتغال و اعضای سازمان اعطاء خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: تا کنون ۳۷۴ نفر متقاضی دریافت این تسهیلات بوده اند که با بررسی های لازم ۱۶۱ نفر به بانک معرفی و از این تسهیلات بهره مند شده اند.
دبیر کمیته وام سازمان چابکی این کمیته در فرآیند بررسی و پاسخگویی به درخواست ها را حائز اهمیت خواند و افزود: این کمیته ماهیانه ۳ جلسه و تا کنون بالغ بر ۱۵ جلسه برای بررسی درخواست ها تشکیل داده است و اکنون پس از گذشت چند ماه از تشکیل این کمیته ، به مرحله ای رسیده ایم که در کمتر از یک ماه پاسخگوی درخواست مهندسین برای وام هستیم.
خانی در انتها از سیاست آینده این کمیته خبر داد و گفت: به دنبال آن هستیم که تعداد جلسات کمیته وام کاهش یابد و بررسی درخواست ها به صورت روزانه و موردی در همان زمان درخواست انجام پذیرد.

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد یک انجمن در شهر یزد می باشد

      نظرات