افتتاح و کلنگ زنی 3 پروژه مهم آبی در سرخس، مشهد و نیشابور به...

افتتاح و کلنگ زنی 3 پروژه مهم آبی در سرخس، مشهد و نیشابور به...

هم زمان با دهه مبارک فجر فاز اول خط انتقال آب سد دوستی شهر سرخس جهت تامین آب شرب شهروندان منطقه افتتاح شد.. به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی "علی محمد سیفی" جانشین معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی با اعلام این خبر گفت: اجرای این طرح تامین آب شهر سرخس که معادل 5 میلیون مترمکعب در سال از سد دوستی است را تا افق سال 1415 تامین می نماید.

وی با اشاره به این که طول خط انتقال در این طرح 74 کیلومتر می باشد گفت: در این راستا 33 کیلومتر در قالب فاز اول خط انتقال در دهه فجر افتتاح می شود که  لوله ها از جنس فایبرگلاس است و آب مورد نیاز را تا مخزن ذخیره 5000 مترمکعب موجود داخل شهر منتقل می کند.

"سیفی" افزود:از کل هزینه طرح که بالغ بر 750 میلیارد ریال می باشد تاکنون 20 میلیارد ریال هزینه  شده است و در صورت تامین اعتبار تصفیه خانه آب با ظرفیت 260 لیتر در ثانیه  در 28 کیلومتری شهر سرخس اجرا خواهد شد.

جانشین معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی به  کلنگ زنی دو پروژه دیگر اشاره کرد و گفت: رود خانه فاروب رومان که در بالادست شهر نیشابور واقع شده است با توجه به اتمام مطالعات فاز 2 آن و به منظور ساماندهی و مدیریت سیلاب این رودخانه کلنگ زنی این پروژه در دهه مبارک فجر انجام خواهد شد تا با اجرای این طرح خطر سیلاب های با دوره بازگشت بالا، شهر نیشابور را تهدید نکند.

وی با اشاره به ضرورت اجرای این طرح گفت: برای تکمیل و انجام فعالیت های ضروری این طرح حداقل 90 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است که تاکنون 30 میلیارد ریال تامین شده است.

"سیفی" همچنین به کلنگ زنی طرح تغذیه مصنوعی رودخانه شاندیز اشاره کرد و گفت: با توجه به سیلاب های بهاری این رودخانه، ضمن بهبود تغذیه مصنوعی از تهدیدهای احتمالی ناشی از وقوع سیلابهای با حجم بالا جلوگیری خواهد شد و برای بهسازی و ترمیم و افزایش راندمان تغذیه مصنوعی در محدوده پل جاده شاندیز تا جاده قوچان در نظر گرفته شده و مقرر است به زودی عملیات اجرایی با 5/2 میلیارد تومان اعتبار در مدت زمان یکسال اجرایی شود.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات