۵ هزار خبرنگار وام مسکن ۳۰ میلیون تومانی می‌گیرند

۵ هزار خبرنگار وام مسکن ۳۰ میلیون تومانی می‌گیرند

www.BanaNews.irوزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از دستور رئیس جمهور برای حل مشکل مسکن خبرنگاران و اعطای وام ۳۰ میلیون تومانی به ۵ هزار خبرنگار خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سید محمد حسینی در مراسم تجلیل از خبرنگاران که امروز سه شنبه در محل سابق مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با اشاره به تقارن این روز با ماه مبارک رمضان برخی از آیات قرآنی مربوط به اطلاع رسانی را بازگو کرد و خواستار توجه اصحاب رسانه به این آیات در فعالیتهایشان شد.

وی در ادامه با گرامیداشت سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در افغانستان گفت: مطلع شده است که پدر این شهید در بستر بیماری بوده و خواستار دعای اصحاب رسانه برای شفای وی شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنانش مطبوعات و رسانه ها را همچون آیینه ای دانست که خود دیده نمی شوند و رنج و مرارت و اضطراب های ناشی از این شغل مورد توجه قرار نمی گیرد و گفت: به واقع خبرنگاران مثل دیده بان هایی هستند که باید جامعه و مسئولان کشور را نسبت به وظایفشان آگاه کنند و در عین حال از خود نیز مراقبت نمایند.

حسینی همچنین از حل مشکل واگذاری آگهی های دولتی به مطبوعات خبر داد و گفت: هم اکنون دیگر این گونه نیست که آگهی های دولتی منحصرا در روزنامه ایران منتشر شوند و در این رابطه دستورات مقتضی برای توزیع آگهی ها به تمامی روزنامه ها ابلاغ شده است.

وی همچنین در این خصوص ادامه داد: نرخ تعرفه آگهی ها از سال ۱۳۸۳ تاکنون ثابت مانده است و چنانچه رئیس جمهور دستور مقتضی را برای تغییر و به روز کردن تعرفه ها صادر نماید کمکی قابل توجه به مطبوعات کشور محسوب می شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه تاکید کرد: ما مسائل صنفی را به جد دنبال می کنیم و امروز برای تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دادن خبرنگاران هیچ مشکلی نیست و در عین حال وزارت ارشاد آمادگی دارد کسانی که تاکنون سهام عدالت خود را دریافت نکرده اند مراجعه و نسبت به دریافت این سهام اقدامات لازم انجام شود.

حسینی همچنین به دستور رئیس جمهور برای رفع مشکل مسکن خبرنگاران اشاره کرد و گفت: به زودی به ۵ هزار نفر از خبرنگاران وام مسکن ۳۰ میلیون تومانی اختصاص خواهد یافت و فکر می کنم این مقدار شامل همه خبرنگاران خواهد شد.

وی با اشاره به رویکرد دولت بر نقد پذیری گفت: شخص رئیس جمهور مکررا بر تحمل نقدها تاکید داشته اند.

وزیر فرهنگ همچنین به دیدار اخیر مسئولان با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: البته ما نباید منفی گرای مطلق باشیم و نه مثبت گرای مطلق بلکه بایستی به همه امور به صورت واقع گرایانه توجه نماییم.

 

 

    نظرات