محور ارومیه سرو نیمه اول سال آینده به اتمام می رسد/ توسعه پایدار استان در گرو توسعه محورهای ترانزیتی است

محور ارومیه سرو نیمه اول سال آینده به اتمام می رسد/ توسعه پایدار استان در گرو توسعه محورهای ترانزیتی است


مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با بیان اینکه محور ۵۱ کیلومتری ارومیه سرو نیمه اول سال آینده به طور کامل زیر بار ترافیک می رود گفت: با اتمام این محور به عنوان یکی از جاده های مهم آنتنی استان شاهد رونق اقتصادی در منطقه خواهیم بود.

به گزارش روابط عمومی راه و شهرسازی آذربایجان غربی؛ سید محسن حمزه لو در آیین کلنگ زنی عملیات اجرایی قطعه پایانی محور ارومیه سرو و اولین پروژه خیری راهسازی کشور که با حضور استاندار آذربایجان غربی انجام گرفت گفت: قطعه پایانی محور ارومیه سرو به طول ۸.۵ کیلومتر و اعتباری بالغ بر ۲۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان احداث می شود.

وی در خصوص اولین پروژه خیری راهسازی کشور نیز افزود: این پروژه به طول ۱.۵ کیلومتر و اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان توسط " ادیک مجنونیانس" خیر راهساز استان احداث می شود.

حمزه لو با اشاره به اینکه یک چهارم پایانه های کشور در آذربایجان غربی قرار دارد، ضرورت توسعه و تامین زیرساخت های لازم برای پایانه های مرزی در راستای توسعه پایدار و گسترش مراودات اقتصادی با کشورهای همسایه را امری مهم عنوان کرد و گفت: بر این اساس در جهت افزایش حجم مبادلات کالا با کشور ترکیه و نقش آفرینی جدی تر آذربایجان غربی در این مسئله تکمیل محور ترانزیتی ارومیه سرو در دستور کار قرار گرفت و پیش بینی می شود با بهره برداری از پروژه های کلنگ زنی شده، نیمه اول سال بعد شاهد اتمام کامل این محور مهم باشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی ادامه داد: اگر بخواهیم به توسعه پایدار دست یابیم چاره ای جز تقویت و تکمیل محورهای ترانزیتی و آنتنی چون ارومیه سرو، نقده تمرچین و خوی به رازی و ماکو بازرگان نداریم.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی

    اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات